کد خبر: ۳۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳
امام جمعه یزد:
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اثرگذاری برنامه‌های شورای مرکزی حسینیه ایران، خواستار برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان توسط این شورا شد.
 آیت‌الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار با اعضای شورای مرکزی یزد حسینیه ایران ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این شورا اظهار داشت: این شورا با همکاری نهادهایی همچون سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف می‌تواند اقدامات خوبی را در سراسر استان انجام دهد.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات مؤثری که انتظار می‌رود این شورا نسبت به انجام آن اهتمام جدی داشته باشد، فعالیت در راستای رفع آسیب‌های هیئت‌های مذهبی و نوحه‌ها است.

امام جمعه یزد همچنین با بیان اینکه این دبیرخانه و شورا تاکنون برنامه‌های اثرگذاری اجرا کرده است، افزود: شایسته است با توجه به فرا رسیدن ایام تابستان و در اختیار داشتن فضای حسینیه‌ها، این شورا برای اوقات فراغت جوانان برنامه‌ریزی کند و از فضای حسینیه‌ها در این راستا بهره بگیرد.

ناصری همچنین بر ضرورت ایجاد مکان مناسب برای تعزیه‌ها، توجه به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و کمک به افراد نیازمند جامعه توسط این شورا تاکید کرد.

مسئول دبیرخانه یزد حسینیه ایران نیز در این دیدار، یکی از اهداف تشکیل این شورا را هم‌افزایی و عدم موازی کاری نهادهای دولتی و مردمی در بحث عزاداری‌ها دانست.

سیدحسن حسینی بیان کرد: از جمله اقدامات این شورا، به برگزاری جشن‌های مشترک هیئات مذهبی، تجمع مشترک هیئات مذهبی در ۱۳ محرم و ... اشاره کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و تشکیل جلسات مستمر، نسبت به تحقق اهداف این دبیرخانه، اقدامات موثری انجام شود.

گفتنی است؛ توجه به استفاده از کالاهای مصرفی ایرانی در هیئت‌ها، لزوم تقویت محتوای نوحه‌ها و سخنرانی‌ها، جلوگیری از ورود آسیب‌ها و خرافات در عزاداری‌ها، توجه ویژه به اعیاد پیش رو به ویژه عید قربان و عید غدیر و ... نیز توسط دیگر اعضای شورا در این نشست مطرح شد.

شورای مرکزی حسینیه ایران، متشکل از شورای هیئات مذهبی، هیئت رزمندگان، موسسه گسترش فرهنگ حسینی، سازمان بسیج مداحان، نماینده شاعران، نماینده انجمن تعزیه استان و نماینده هیئت انصار است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار