کد خبر: ۳۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱
رئیس کل دادگستری گیلان:
رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه هنوز در حوزه نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه اقدامات موثر انجام نشده است، گفت: ترویج فرهنگ مطالعه در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.
احمد سیاوش پور صبح یکشنبه در نشست شورای قضایی استان گیلان که با محوریت ترویج فرهنگ کتاب که با حضور مدیرکل کتابخانه های استان در دادگستری گیلان برگزارشد با اشاره به اینکه موضوع کتاب و کتابخوانی مبنا و ریشه اصلی علم و دانش است، اظهار کرد: این موضوع در همه سطوح، رشته و تخصص ها و مشاغل در سطح جامعه تأثیر مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ مطالعه در دستگاه قضایی که مبنای آن علم و دانش و علوم قضایی است در اولویت امور قرار دارد، افزود: توجه به مطالعه و کتابخوانی هم در امور قضایی و هم خارج این این حوزه برای قضات امری لازم و ضروری محسوب می شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه در حوزه اطلاعات عمومی در میان قضات هنوز به جایگاه مطلوب و مورد نظر نرسیده ایم، گفت: قضات باید در حوزه های مختلف زندگی انسان ها مطالعه داشته و دارای اطلاعات کافی باشند تا بتوانند درهنگام قضاوت به بهترین نحو عمل کنند.

وی با تأکید برلزوم توجه ویژه قضات به این امور به رغم حجم بالای کار، خاطرنشان کرد: متاسفانه در جامعه با ترویج فضای مجازی یا حتی پیشتر از آن نیز آنگونه که باید به موضوع مطالعه و کتابخوانی توجه نشده و نمی شود.

سیاوش پور در ادامه با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ مطالعه در کشور همانند سایر نقاط جهان که از فرصتی برای مطالعه استفاده می کنند نهادینه نشده است، یادآورشد: باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه به ویژه در میان قشر کودک، نوجوان و جوان همگانی کرد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا نیز همکاری و حمایت های لازم در راستای ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه در میان قضات را انجام می دهد، افزود: در دستگاه قضایی ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با دو هدف عمومی و تخصصی اجرایی می شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه هشت هزار نفر در زندان های استان گیلان حضور دارند، گفت: ترویج فرهنگ مطالعه در میان زندانیان علاوه بر تأثیرات مثبت در بعد شخصیتی در کاهش آسیب های اجتماعی نیز موثر است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد زندانیان، افرادی با تحصیلات پایین تر از دیپلم هستند، خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی باید با تعیین جامعه هدف در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در میان زندانیان برنامه ریزی کرده و اجرایی کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار