کد خبر: ۳۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
نگرانی در واشنگتن؛
مقامات آمریکا با این ادعا که کره شمالی تولید سوخت برای موشکهای هسته ای خود را افزایش داده است، مدعی شدند که پیونگ یانگ درصدد است مقامات واشنگتن را فریب دهد!

به گزارش آرانیوز، به نقل از پایگاه خبری هیل، شماری از مقامات اطلاعاتی آمریکا به تازگی ادعا کرده اند که کره شمالی تولید سوخت برای موشکهای هسته ای خود را در چندین سایت تحقیقاتی محرمانه افزایش داده است و اینکه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی ممکن است در جریان مذاکرات بر سر برنامه هسته ای پیونگ یانگ، تصمیم بگیرد سایتهای هسته ای این کشور را مخفی نگاه دارد.

پنج مقام آمریکایی آگاه به برآوردهای اطلاعاتی واشنگتن در گفتگو با شبکه خبری اِن بی سی مدعی شدند که نیروهای کره شمالی تولید سوخت و قطعات مورد نیاز برای تسلیحات هسته ای را طی ماههای اخیر افزایش داده اند. 

گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و کیم در جریان نشست تاریخی خود در سنگاپور توافقی را امضا کردند که در اِزای موافقت پیونگ یانگ با حرکت به سمت خلع سلاح هسته ای، آمریکا را به اعطای تضمین های امنیتی کلی در قبال کره شمالی ملزم می نماید.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با اِن بی سی ادعا کرد که «هیچگونه مدرک و ادله ای مبنی بر کاهش ذخایر [سوخت هسته ای] یا توقف تولید سوخت از سوی پیونگ یانگ وجود ندارد. شواهد کاملاً روشنی وجود دارد که نشان می دهد آنها [کره شمالی] در تلاشند تا آمریکا را فریب دهند!»

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار