کد خبر: ۳۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که افزایش قیمت مسکن طی ماه‌های اخیر برای سازندگان مانند سم است، گفت: طی دو سال گذشته فقط ۶۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده در حالیکه باید مطابق اسناد بالادستی ۱.۶ میلیون واحد مسکونی ساخته می‌شد.
به گزارش آرانیوز، فرشید پورحاجت، در خصوص وضعیت بازار مسکن و ساخت و سازها اظهار کرد: واقعیت آن است که با شرایط موجود بخش تولید رغبتی برای وارد شدن به حوزه ساخت و ساز مسکن ندارد.

وی توضیح داد: شرایط کار در این بخش بسیار سخت است، اما در سایر بخش‌های اقتصادی شرایطی به مراتب سهل‌تری برای فعالیت در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان این‌که ورود سازنده‌ها به بازار مسکن باعث وارد شدن آسیب به آنها می‌شود در تشریح دلایل رشد قیمت مسکن طی ماه‌های اخیر، تصریح کرد:‌ وقتی متناسب با نیاز کشور واحد مسکونی تولید نمی‌شود،‌ همین اتفاق-رشد قیمت‌ها- روی می‌دهد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان یادآور شد:‌ بررسی ها نشان می‌دهد  طی سال‌های 95 و 96 سالانه کمتر از 300 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شده است. این در حالی است که بر اساس اسناد بالادستی باید سالانه 800 هزار واحد مسکونی ساخته شود.

پورحاجت تاکید کرد:‌در صورت ساخت سالانه 800 هزار واحد مسکونی به نقطه بالانس در عرضه و تقاضا می‌رسیدیم و شاهد ازفزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها نبودیم.

وی با انتقاد از این‌که در مسیر بهبود فضای کسب و کار اتفاقی نیفتاده است،‌ افزود:‌ هنوز قوانین دست و پا گیر برطرف نشده و واقعیت آن است  که چنین قوانینی بخش تولید را آچمز کرده است.

وی با بیان این‌که وقتی چابکی را از بخش تولید می‌گیریم دیگر انگیزه‌ای برای نمی‌ماند، اظهار کرد:‌ افزایش قیمت مسکن طی 4 ماه اخیر برای بخش تولید مانند سم است، چراکه ثبات اقتصادی  را بر هم می‌زند و تولیدکنندگان در چنین فضایی نمی‌توانند فعالیت کنند.

به گفته وی، در صورت ثبات اقتصادی هم سازندگان بهترین خروجی را در حوزه ساخت و ساز مسکن خواهند داشت و همین این‌که مردم بهترین برنامه‌ریزی را برای خانه‌دار شدن انجام می‌دهند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار