کد خبر: ۳۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به لایحه اصلاح ساختار دولت گفت: با تحقق این امر چهره‌های جدیدی را در کابینه دولت خواهیم داشت که امیدوارم این چهره‌ها جوان‌تر بوده و با انرژی بیشتری کار کنند.
به گزارش آرانیوز، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هفته گذشته هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به لایحه اصلاح ساختار دولت و احیای برخی وزارتخانه‌ها اظهار داشت: این موضوع هم اکنون در مجلس شورای اسلامی هم در دست بررسی است. با تشکیل وزارتخانه‌های صنعت، بازرگانی، راه، مسکن و نیز فعالیت دوباره سازمان ملی جوانان چهره‌های جدیدی را در کابینه دولت خواهیم داشت که امیدوارم این چهره‌ها جوان‌تر بوده و با انرژی بیشتری کار کنند.

وی گفت: در دولت وزرای ذیربط، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و وزیر ورزش و جوانان از لایحه دولت استقبال کردند و امیدواریم به اهداف مدنظر برسیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه حل مشکلات کشور با وحدت داخلی در کشور میسر است، گفت: امروز باید به صورت منسجم در کشور کار کنیم و روی پای خودمان بایستیم و همچنین سران سه قوه نیز بتوانند با هم به تصمیمات مشترک برسند.

واعظی در ادامه گفت: آقای روحانی به وزرای مربوطه دستور دادند هر آنچه نیاز مردم است را از ظرفیت‌ها و منابع داخلی تامین کنند تا مردم از نظر نیازمندی های ضروری محتاج به کالای خارجی نباشند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی خوبی برای پیشبرد اهداف کشور میان سه قوه ایجاد شده است و تصمیمات اتخاذ شده با قدرت، اجرایی خواهد شد.

واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه راهکار اقتصادی دولت چیست، گفت: مسئله تحریم های آمریکا موضوعی است که در هفته های اخیر به دلیل تبلیغات بیش از حدی که آمریکایی‌ها و عوامل منطقه ای‌شان انجام دادند، اتاق جنگ روانی ایجاد کردند و هر روز اخبار راست و نادرست را می‌دادند، یک مقدار روی افکار عمومی تاثیر گذاشت.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور اضافه کرد: ما در هفته های گذشته جلساتی داشتیم. در جلسه روز دوشنبه بحث مفصلی با حضور رئیس‌جمهور و بخش خصوصی و همه دستگاه های ذی ربط داشتیم. ما راجع به اینکه باید چه کنیم مخصوصا درباره کالاهای مورد نیاز کارخانه ها و مردم بحث کردیم.

واعظی گفت: ما امروز در انبارها در حوزه ارزاق عمومی و مواد اولیه مشکلی نداریم اما رئیس‌جمهور دستور داد که مواد اولیه کارخانه ها به ویژه در حمایت از تولیدات داخل و آن هایی که مورد نیاز مردم است، به زودی تامین شود. با این برنامه ریزی ها، می توانیم به راحتی امورات خود را پیش ببریم.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته قوای سه گانه درباره مسائل اقتصادی اظهار داشت: این روند ادامه دارد. شخص رئیس‌جمهور اولویت اول کاری‌اش را روی ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور گذاشته به طوری که تحریم‌ها نتواند روی وضعیت رفاهی زندگی مردم تاثیری بگذارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور دستورات مهمی را در جلسه داد؛ اول اینکه ما باید صرفه جویی را از دولت آغاز کنیم. دوم اینکه در مورد هزینه‌های ارزی و ریالی، همه دستگاه‌های دولتی باید یک برنامه صرفه جویی داشته باشند و اگر تشکیلات گسترده‌ای دارند، خود را جمع و جور کنند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره نتیجه دیدار امشب ایران و اسپانیا اظهار داشت: واقعا نمی‌شود پیش بینی کرد. به نظر من بازی امشب سخت خواهد بود، همین که بازیکنان ما خوب، آبرومندانه و شرافتمندانه بازی کنند، نتیجه هر چه شد باید مورد حمایت ما قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: بازیکنان در بازی با مراکش از جان مایه گذاشتند و هر چه در توان داشتند، گذاشتند و به کمک خدا نتیجه هم گرفتند. الان ما نباید مطالبات و توقعات را بی جهت بالا ببریم.

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار