کد خبر: ۳۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹
نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس از وجود 2 میلیون و 550 هزار خانه های خالی در کشور خبر داد و گفت: برای اخذ مالیات از این خانه ها نیازمند تصویب قانون بصورت طرح یا لایحه در مجلس هستیم.
به گزار ش آرانیوز، سید احسن علوی نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس موضوع گرانی مسکن را با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بررسی کرد، گفت: در جلسه مشترک با حضور وزیر راه و شهرسازی علل گرانی مسکن و راهکارهای کاهش قیمت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی عرضه و تقاضاهای ناهمگن در شهرهای مختلف کشور را یکی از دلایل افزایش قیمت ذکر کرد و افزود: مسکن در برخی از نقاط کشور بیش از حد نیاز ساخته شده اما در برخی جاها به اندازه نیاز وجود ندارد.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در حال حاضر 2 میلیون و 550 هزار خانه های خالی در کشور وجود دارد، افزود: صاحبان برخی از این خانه حاضر به عرضه آن در بازار نیستند که این خود بر افزایش قیمت تاثیر دارد.

علوی با بیان اینکه برخی از این خانه ها لوکس و گران قیمت هستند، گفت: این خانه ها برای اقشار کم درآمد و آسیب پذیر قابل خرید نیست.

وی افزود: در حال حاضر باید حدود 500 هزار مسکن برای اقشار کم درآمد و متوسط جامعه ساخته شود.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس برای خذ مالیات از این خانه ها نیاز به تصویب قانون بصورت طرح یا لایحه در مجلس هستیم، تصریح کرد: حمایت بانک ها، دادن تسهیلات و ساخت خانه های ارزان قیمت نیز بعنوان راهکارهای کاهش قیمت ذکر شد.

علوی افزود: همچنین آقای آخوندی اعلام کرد که در حال حاضر بهره حاصل از مسکن و بهره بانکی تقریبا همسویی پیدا کردند. به عبارتی در گذشته قیمت مسکن بالاتر و تورم پائین تر بود و این همسویی وجود نداشت.

وی گفت: در گذشته بهره که از بانک می گرفتند بیشتر از تورم بود اما در حال حاضر بهره بانکی با تورم همسویی دارد.

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه عنوان شد که مسکن یک موضوع فرابخشی است و همه نهادها و دستگاهها باید برای ساخت مسکن و کاهش قیمت آن کمک کنند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار