کد خبر: ۳۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
عضو کمیسیون آموزش مجلس:
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن درخواست از قوه قضاییه برای تجدیدنظر در احکام صادر شده برای دانشجویان گفت: معتقدم رافت اسلامی باید شامل احوال این افراد شده و احکام سبک‌تری برایشان صادر شود.
به گزارش آرانیوز، محمد قمی (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) درباره احکام صادر شده برای دانشجویانی که در جریان اعتراضات دی ماه دستگیر شده بودند، گفت: کمیسیون آموزش هنوز به صورت رسمی در خصوص احکام صادر شده برای دانشجویان از سوی قوه‌قضاییه ورود نکرده است.

وی با اشاره به نقش دانشجویان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و همچنین در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بعد از جنگ دانشجویان برای سازندگی کشور در جهاد سازندگی و در بخش‌های مختلف خدمات بسیار زیادی را انجام دادند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصولا دانشجو در سنی است که احساسات بسیار زیاد و تجربه کم دارد و ممکن است گاهی دچار اشتباهاتی نیز بشود.

قمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جوانان و دانشجویان تاکید کرد: بزرگترها و مسئولان وظیفه دارند، دانشجویان را راهنمایی کنند، بنابراین کسانی که تجربه دارند باید دانشجویان را هوشیار کنند و از اینکه انحرافی در دانشجویان ایجاد شود، جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: ممکن است؛ درصد اندکی از دانشجویان تحت تاثیر عوامل داخلی یا خارجی قرار بگیرند و حرکاتی را به اسم دفاع از انقلاب و نظام انجام دهند، درحالی که این حرکات خلاف است، اگر این مراحل انجام شود، قاعدتا قوه قضاییه در این زمینه وارد می‌شود و البته باید با رافت اسلامی با این افراد برخورد کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این دانشجویان جوان هستند و کشور و نظام‌شان را دوست دارند، خاطرنشان کرد: معتقدم احکام صادر شده در خصوص این دانشجویان شدید است. اگر افرادی باشند که از خارج تقویت می‌شوند و جاسوس هستند باید با آنها برخورد محکمی صورت گیرد، اما در بقیه موارد باید رافت اسلامی داشت.

وی با تاکید بر اینکه معتقدم باید رافت اسلامی شامل احوال این دانشجویان شده و احکام سبک‌تری صادر می‌شد، گفت: با توجه به احکام صادر شده مدت زیادی از جوانی این افراد در زندان سپری می‌شود و از قوه قضاییه می‌خواهیم با این افراد با رافت اسلامی و از جنبه ارشادی برخورد کند و مقداری آگاهی به این افراد بدهد و در احکام صادره تجدید نظر کند و احکام بلند مدت برای این دانشجویان نداشته باشد تا این افراد به دامن انقلاب بازگردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: بهتر است احکام به گونه‌ای باشد که این دانشجویان متنبه و آگاه شوند و نروند دشمن انقلاب شوند، بلکه به آغوش انقلاب بازگردند.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار