کد خبر: ۳۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
معاون اقتصادی استانداری ایلام:
ایلام - معاون اقتصادی استانداری ایلام گفت: فرهنگ کار دولت محور و واگذار نکردن امور به بخش خصوصی از آسیب های نظام اداری در ایران است.

به گزارش آرانیوز، ایوب درویشی در دیدار با اعضای نظام صنفی رایانه استان ایلام با انتقاد از فرهنگ کار دولت محور و بیماری های مزمن فضای کسب و کار در استان تأکید کرد: استان ما نیاز به تغییر نگرش به کار و فعالیت دارد و همگان باید از دولت محوری به سوی تقویت بخش خصوصی نگاه ها را تغییر دهند.

وی تصریح کرد: شاخص های از جمله سرمایه اجتماعی در محیط کسب و کار و مشارکت در استان پایین است و انتظار می رود با دانش و نیروی انسانی موجود، شاهد اصلاح ساختار و فرهنگ نامناسب کسب و کار در استان باشیم.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه حوزه ای تی در دنیا نگرش به اشتغال را تغییر داده است گفت: با استفاده از تکنولوژی های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی فاصله ی میان جوامع مختلف کاهش یافته و دسترسی همه حوامع به منابع علمی و فنی با سهولت بیشتری نسبت به گذشته صورت می گیرد و در این شرایط جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند با استفاده و الگوگیری از تجربیات دیگر جوامع به خلق ثروت بپردازند.

درویشی گفت: دولت این آمادگی را دارد که تسهیلات و منابع مالی پروژه های حوزه ICT را خارج از نوبت تأمین و پرداخت کند و قطعا این موارد برای مدیریت ارشد استان از اولویت برخوردار است نظام صنفی رایانه از تشکل های موفق در نهادسازی و شبکه سازی است و در مسیر درستی حرکت می کند و انتظار می رود در آینده از حداکثر ظرفیت این حوزه استفاده کند.

تشکیل کارگروه ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان

وی افزود: حوزه ای تی هم از نظر قدمت فعالیت و هم از حیث فعالان این حوزه جوان و پویا و دانش بنیان است و با برنامه ریزی خوب دولت و بخش خصوصی باید در جهت افزایش خلق ثروت و توسعه اشتغال در این حوزه روبه رشد اقدام کنیم.

درویشی تأکید کرد: عزم دولت و مدیریت ارشد استان برای حمایت از فعالان این عرصه و برطرف نمودن موانع و مشکلات جزم است و قطعا با پرهیز از تصدی گری بخش دولتی تسهیلات بیشتری را برای رونق بخش خصوصی در نظر خواهد گرفت.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان با حضور نظام صنفی رایانه گفت: تشکیل این کارگروه با هدف تقویت حضور بخش خصوصی در تصمیم گیری و تصمیم سازی صورت گرفته و فعالان این بخش مهم اقتصادی لازم است که بدانند نباید از دولت جز بستر سازی و فراهم نمودن زیرساخت ها انتظاری داشته باشند و باید خود فعالانه پای کار بیایند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار