کد خبر: ۳۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
در شورای اسلامی شهر بجنورد مطرح شد؛
بجنورد- تکرار مکرر رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بجنورد مبنی برعدم شفافیت اقدامات شورا موضوعی بود که جلسه را با تنش روبرو کرد.

به گزارش آرانیوز، چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد بعدازظهر چهارشنبه پس از گذشت ۹ ماه برای نخستین بار واکنش جدی اعضای این شورا را برانگیخت و علت آن تکرار مکرر سید محسن موسوی رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد مبنی بر پافشاری شورا در عدم پخش زنده مذاکرات و عدم حضور مردم در صحنه جلسات شورای شهر بجنورد بود که در نطق پیش از دستور مطرح کرد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بجنورد در نطق پیش از دستور جلسه درباره بحث شفاف سازی این شورا گفت: بحث شفاف سازی مکرراً از طرف رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی شورای دوره پنجم اعلام شده است.

سید محسن موسوی اظهار کرد: شفافیت فرایندی از حکم روایی خوب شهری است که مصداق عملی آن در شورای شهر بجنورد وجود ندارد.

موسوی افزود: بسیاری از مراکز استان های کشورشفاف سازی را با پخش مستقیم جلسات از طریق لایو در اینستاگرام و همچنین حضور مردم در سالن جلسات دارند.

وی رویه پخش مستقیم را که در بسیاری از مراکز استان ها اجرا می شود را به عبارت شعاری و فاقد مفهوم اجرایی در بجنورد دانست.

این عضو شورا بیان کرد: چنانچه مردم ناظر شورا باشند و شفافیت ملاک عمل باشد قطعا سبب بهبود عملکرد خواهد شد.

موسوی در ادامه نظارت مردم را سبب نظم ماهیتی شورا دانست و گفت: پخش زنده سبب اطلاع یافتن شهروندان از عملکرد و رفتار اعضای شورا می شود و همچنین این امکان فراهم خواهد شد تا مردم با نظارت بر آرا، اعضای شورا را مورد ارزیابی قرار دهند.

وی مطرح کرد: پافشاری شورا در عدم پخش زنده مذاکرات و عدم حضور مردم در صحن جلسات شورای شهر بجنورد ابهامی در رسیدگی به شفافیت است و شاید تاکیدی بر آن باشد که یکی از اعضای شورا اعلام کرد که شهردار را وسیله انتخاب خود می دانند.

کوتاهی یک عضو دلیلی بر شفاف نبودن تمام اعضای شورا نیست

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: کوتاهی یک عضو شورا دلیل بر شفاف نبودن تمام اعضا نیست.

مهدی محمدی با بیان اینکه تذکر هنگامی که کوتاهی انجام شده باشد جایز است، اظهار کرد: نواختن تبل به منظور اینکه شورا مُسر بر شفافیت نیست، درست نیست بلکه توهین به جایگاه و دیگر اعضای شورا است.

محمدی خطاب به موسوی گفت: توهین به جایگاه شورا به منظور تبلیغ و مطرح کردن خود درست نیست، چنانچه نیازی به تعریف شدن دارید، حاضرم برای تمجید شما پیش قدم بشوم.

توهین به جایگاه شورای شهر به منظور تبلیغ و مطرح کردن خود، درست نیستوی درباره شفافیت شورای اسلامی شهر بجنورد بیان کرد: آیا حضور اصحاب رسانه در جلسات شورای شهر، قرار دادن اخبار شورا در پورتال، انتشار اخبار و انتشار عملکرد شورا قبل از ممنوعیت استفاده از فضای مجازی و یا ماهنامه این شورا دلیل بر شفافیت شورا نیست؟

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: در نخستین جلسات شورای شهر جناب موسوی برای آماده کردن سالن کنفرانس به منظور حضور مهمانان و شهروندان مامور شدند اما چرا این اقدام را انجام نداده اید و امروز بر عدم شفافیت شورا اسرار دارید؟

محمدی اضافه کرد: جناب موسوی شما از انجام کارهای اولیه عاجز هستید و هر جلسه قصد تخریب شورای شهر بجنورد را دارید.

وی افزود: چنانچه اقدامی انجام ندهید و هر جلسه در نطق پیش از دستور درباره عدم شفافیت شورا صحبت کنید علاوه بر بی ادبی توهین به جایگاه شورا است.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد اعلام کرد: اگر تذکر به خطای فردی باشد و یا خرده ای به موضوعی خاص یک کمیسیون مطرح شود مشکلی وجود ندارد اما هر جلسه پافشاری بر عدم شفافیت شورا نشان از تخریب دارد.

محمدی با بیان اینکه اجازه نمی دهم هر جلسه اعضای شورا تخریب شوند، گفت: وقتی عدم شفافیت شورا عنوان می شود یعنی تمام اعضا را دربر می گیرد؛ چنانچه معنی کلمات را نمی دانید بازی راه نیندازید.

وی اظهار کرد: درست نیست یک عضو خود را از دیگر اعضای شورا جدا بداند.

این مسئول شهری تاکید کرد: شورای شهر محل انتقاد و سوال های بی مورد نیست بلکه جای کار کردن و خدمت به مردم است.

محمدی در ادامه به موسوی گفت: شما در مدت ۹ ماه حضور در شورا چه اقدامی انجام داده اید، اگر یک نمونه کار را مطرح کنید بنده فردا استعفا خواهم داد.

وی گفت: قبول کنید علاوه براینکه واقف بر کاری نیستید، ساز و کار عضو بودن در شورا را نیز نمی دانید چرا که با عملکرد خود در ۹ ماه نشان داده اید.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: جنابعالی حتی مذاکرات را نیز با اشتباه ارائه می دهید و این در چهار مذاکره ای که به بنده دادید، مشهود بود.

محمدی تاکید کرد: جایگاه شورای شهر که محل تصمیم گیری سرنوشت مردم است را به هر قیمتی پایین نیاوریم، چرا که ما رفتنی هستیم و این محل در جای خود باقی خواهند ماند.

وی افزود: تمام اعضا برای خدمت به مردم آمده اند تا با شنیدن نقدها در حد توان، تجربه و سواد خود کار کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد بیان کرد: طوری وانمود نکنیم تمام اعضای شورا و شهرداری مشکل دارند و فقط یک نفر درست خدمت می کند.

محمدی با تاکید بر اینکه آبروداری در پیشبرد امورات تاثیر بسیاری دارد، اظهار کرد: تخریب یکدیگردر شأن ما نیست چرا که همه ضعف دارند به همین علت قانون گذار مشورت اعضا را تعیین کرده است.

معنای دقیق شفافیت براساس قانون سوال شود

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه این بحث گفت: بهتر است همکاران در مقابل نطق همکاری دیگر کمی تحمل و تامل کنند و از وی سوال کنند که شفافیت از نظر شما چه چیزی است؟ آیا سوای کارهایی که تاکنون انجام داده ایم مدنظر شما است؟ خواسته ای که ضوابط و قوانین نیز به ما اجازه آن را داده باشد.

علیرضا باغچقی اظهار کرد: بحث شفافیت از نظر عضو شورا باید پرسیده شود که چرا به تمام اعضا ارتباط داده می شود.

ظرفیت شورای اسلامی شهر حفظ شود

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه گفت: تمام اعضای شورای شهر متعلق به مردم هستند و کسی با دروغ گفتن حق حرمت شکستن و خراب کردن ظرفیت های شورا را ندارد.

جمشید گریوانی اظهار کرد: بهترین تبلیغ عملکرد درست و خدمت صادقانه به مردم است، بنابراین از سنگ اندازی خودداری کنیم.

گریوانی افزود: اگر مدیران خراسان شمالی تاکنون درست کار می کردند امروز استان ما با مشکلات متعدد روبرو نبود.

وی تصریح کرد: از این رو ضرورت دارد فضای شورای شهر  را به سمت رفع مشکلات اقتصادی، کمبودها و بحث های فرهنگی سوق بدهیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار