کد خبر: ۳۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
سرپرست دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران گفت: دولت ایران ‌با پناهندگان برخورد خوب داشته و سیاست‌های این کشور در امور پناهندگان برای دنیا مثال زدنی است.
به گزارش آرانیوز، ایرنیا کرنیاک امروز در دیدار با حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی استانداری کرمان اظهار‌داشت: کمیساریای عالی سازمان ملل همیشه همکاری خوبی با دولت ایران داشته است و در دفتر کمیساریا بزرگترین شاخه آن هستیم که در ایران فعالیت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون پناهنده در ایران وجود دارد که حدود 950 هزار نفر آنها از اتباع افغانی هستند گفت:97 درصد جمعیت پناهندگان در ایران در داخل شهرها زندگی می‌کنند و فقط سه درصد آنها در مهمانشرها زندگی می‌کنند.

سرپرست دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران با بیان اینکه موفق شدیم رابطه کاری بسیار خوبی با اداره اتباع در سطح استان‌های ایران داشته باشیم و برای مشارکت خوبی که وجود دارد تشکر می‌کنم افزود: در اولویت کار ما مسئله معیشتی، بهداشتی و آموزشی پناهندگان بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ایران در زمینه بیمه پناهندگان اتفاق خوبی افتاد و از بیمه سلامت برخوردار شدند که جای تقدیر دارد خاطر‌نشان کرد: در جهت پیشبرد بیمه پناهندگان موفق شدیم مبلغ بیمه را برای 92 هزار پناهنده پرداخت کنیم که بسیار آسیب‌پذیر بودند.

کرنیاک با بیان اینکه توانستیم در ساخت مدرسه برای اتباع مشارکت کنیم و سهم خوبی داشتیم گفت: به دنبال فرمان رهبر انقلاب ایران مبنی بر اینکه تمام اتباع باید از آموزش بهره ببرند کارهای خوبی انجام شد که جای تشکر دارد.

وی با اشاره به اینکه از اهدافی که همیشه در ساخت مدرسه دنبال کردیم این بوده که بچه‌های ایرانی و افغانی در کنار هم از فضای آموزشی احداث شده استفاده کنند افزود: در زمینه معیشت پناهندگان تلاش می‌کنیم تا آنها توانمند شوند تا مشکل معیشتی نداشته باشند.

سرپرست دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که با مهارت‌آموزی و انتقال آنها به افغانستان بتوانند از مهارت خود برای اشتغال در کشور خود استفاده کنند تصریح کرد: در سفر سفرا به کرمان تلاش می‌کنیم تا نیازهای اتباع در سه حوزه معیشت، بهداشت و آموزش به آنها معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه به آنها نشان خواهیم داد که دولت ایران چگونه با پناهندگان برخورد خوب داشته و سیاست‌های دولت ایران در امور پناهندگان برای دنیا مثال زدنی است گفت: سفر وزرا به کرمان برای ما بسیار اهمیت دارد که هم نیازها دیده شود و هم تلاش‌های دولت ایران در این زمینه معرفی شود.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار