کد خبر: ۳۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ذکات فطره در استان توسط کمیته امداد جمع‌آوری شده است گفت: هزار و ۸۱۱ پایگاه کمیته امداد در سراسر استان آماده دریافت ذکات فطریه است.
به گزارش آرانیوز، یحیی صادقی امروز ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر و مسئله ذکات فطره اظهارداشت: از سال گذشته شورای ذکات در کشور تشکیل شد و ریاست آن در استان‌ها بر عهده نماینده ولی‌فقیه و کمیته امداد دبیر این شورا است.

وی با بیان اینکه تمامی ذکات‌ها در این قالب جمع‌آوری می‌شود گفت: در گذشته مشاهده می‌شد که دسته‌ها و گروه‌های مختلف با  مجوز و بدون مجوز برای این امر اقدام می‌کردند از این رو تصمیم گرفتیم که شورای ذکات این کار را برعهده بگیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته همه گروه‌ها در لباس‌های متحدالشکل حضور پیدا کرده و اقدام به جمع‌آوری ذکات فطره کردند بیان کرد: پس از اتمام مراسم با توجه به سهم گروه‌های مختلف ذکات جمع‌آوری شده تقسیم شد.

وی با بیان اینکه امسال هم نماینده ولی‌فقیه در استان، رویکرد جدیدی در این زمینه دارد گفت: امیدواریم که اطمینان خاطری برای مردم فراهم شود که ذکات فطره و حتی دیگر ذکات‌ها در محل خودش هزینه می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه اولویت صرف هزینه ذکات افراد محروم و نیازمندهستند و مساجد و تکایا در درجه بعد قرار می‌گیرند افزود: فطریه امسال برای هر نفر 8 هزار تومان، کفاره غیرعمد برای هر روز 2 هزار و 500 تومان و کفاره غیرعمد برای هر روز صد و 50 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه شماره حساب بانک تجارت مرکزی کرمان 2203136105 و شماره کارت مجازی 5859837000064879 برای دریافت ذکات فطره و کفاره در استان کرمان اعلام شده است گفت: تعداد پایگاه‌های استان که اقدام به جمع‌آوری ذکات فطره می‌کنند هزار و 811 عدد است که در سال گذشته، بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در استان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر 92 هزار پرونده در استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد هستند عنوان کرد: کمیته امداد آمادگی کامل دارد تا در زمینه هزینه کرد درآمدهای کمیته امداد و صدقات روشنگری کنیم و تمامی اعداد و ارقام مشخص است.

وی اشاره به اینکه سال گذشته از صندوق‌های صدقات در سطح استان در سال 96، بیش از 132 میلیارد و 92 میلیون و 627 هزار و 161 ریال صدقات جمع‌آوری شده است گفت: یک ریال از این کمک‍ها در جایی غیر از استان کرمان هزینه نشده است.  

صادقی با بیان اینکه در ابتدای هر سال با توجه به نیاز استان و اولویت‌هایی که وجود دارد و درآمد صدقات تقسیم‌بندی و اولویت‌بندی می‌شود افزود: در سال گذشته 41 میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است.

انتهای پیام/ *

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار