کد خبر: ۳۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
سرپرست ستاد مدیریت بحران استان قزوین بر تقویت آمادگی نیروهای امدادی استان در حوادث غیرمترقبه تاکید کرد.
به گزارش آرانیوز، مانور آتش‌سوزی و زلزله و همچنین تخلیه اضطراری شامگاه دوشنبه با حضور مسئولان در محل بیمارستان بوعلی قزوین برگزار شد.

در این مانور نیروهای هلال احمر، آتش‌نشانی و ستاد مدیریت بحران حضور داشتند.

قدرت‌الله مهدی‌خانی سرپرست ستاد مدیریت بحران استان قزوین در این مانور اظهار داشت: در راستای حفظ و تقویت آمادگی نیروهای امدادی و همچنین مردم در برابر حوادث غیرمترقبه از جمله آتش‌سوزی و زلزله باید اقدامات جدی صورت گیرد.

وی بیان کرد: برگزاری مانورهای تخصصی در اماکن عمومی و آشنایی مردم با اصول ایمنی امری مهم و اساسی بوده که باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

سرپرست ستاد مدیریت بحران استانداری قزوین خاطرنشان کرد: استان قزوین حادثه خیز بوده و برگزاری این مانورها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در اولویت برنامه‌ها باشد.

ضرورت هماهنگی نیروهای امدادی و بیمارستانی در حوادث 

منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در این مانور اظهار داشت: استان قزوین بر روی گسل زلزله قرار داشته و حادثه خیز بوده همین امر سبب اهمیت آمادگی مردم و نیروهای خدمات‌رسانی در حوادث شده و برگزاری اینگونه مانورها نقش بسزایی دارد.

وی بیان کرد: هماهنگی و ارتباط بین نیروهای بیمارستانی، امدادی و مردم در هنگام بروز حادثه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این امر را می‌توان مهم‌ترین هدف از برگزاری مانور حوادث برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: در این عملیات اموری همچون پناهگیری، تخلیه اضطراری، انتقال مصدوم و بیمار از سوی عوامل حاضر در مانور انجام شد.

مهرام ادامه داد: ایجاد آمادگی و هماهنگی بین نیروهای امدادی در کاهش خسارات و تلفات هنگام بروز حوادث امری مهم و اساسی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار