کد خبر: ۳۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی از جمله طرح الگوی کشت به نفع کشاورزان بوده چراکه با درنظر گرفتن شرایط موجود، میزان آب‌بری محصولات طراحی می‌شوند.
به گزارش آرانیوز،  عباس کشاورز صبح امروز در حاشیه بازدید از مزارع شهرستان بوئین‌زهرا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی تهیه شده و طی 2 ماه آینده عملیاتی و اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی یکی از اهداف اصلی اجرای طرح الگوی کشت بوده که باید مورد توجه قرار گرفته و کشاورزان در این زمینه هماهنگی لازم را انجام دهند.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارائه راهکارهای کاهش و جلوگیری از کشت محصولات آب بر در طرح الگوی کشت مدنظر بوده و در این راستا کشت صیفی‌جات باید به گلخانه‌ها انتقال داده شود تا با مصرف آب کمتر، راندمان بالاتر تولید را داشته باشیم.

کشاورز گفت: کشت هندوانه در اراضی کم‌آب باید کاهش یافته و تولید اینگونه محصولات بر پایه کشت نشایی صورت گیرد  تا مصرف آب مدیریت شود.

وی با بیان این که کشاورزان باید در طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی همکاری جدی داشته باشند، عنوان کرد: طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی از جمله طرح الگوی کشت به نفع کشاورزان بوده چراکه با درنظر گرفتن شرایط موجود، میزان آب‌بری محصولات  طراحی می‌شوند.

معاون زارعت وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: امسال در راستای تغییر الگوی کشت برای کاهش 1370 هکتاری کاشت هنداونه و خربزه در استان قزوین نسبت به سال گذشته برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار