کد خبر: ۳۷۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان گفت: برای مدیریت منابع آب و خاک باید از مهاجرت‌های بی‌رویه روستانشینان به حاشیه شهرها جلوگیری کرد.
به گزارش آرانیوز، محمد‌علی حمیدیان ظهر امروز در نخستین نشست کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد شهری  که با هدف تشریح اقدامات مرتبط با توانمندسازی روستاییان و کاهش آمار مهاجرت برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات مرتبط با مدیریت منابع آب و خاک و توسعه گردشگری  در راستای اشتغال پایدار از عوامل موثر و فاکتورهای حائز اهمیت پیشگیری از مهاجرت انبوه و بی‌رویه روستاییان است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان با اشاره به آمارهای موجود استان در این حوزه خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به نسبت 51 درصدی جمعیت روستا‌نشین یک استان منحصر بفرد محسوب می‌شود که اتخاذ تمهیدات لازم در راستای تحقق مهاجرت معکوس باید در برنامه اجرایی کلیه نهادهای متولی قرار گیرد.

وی افزود: وجود بیش از 7 هزار روستا، پراکندگی عوامل محیطی و جمعیت انسانی، خشکسالی های مستمر و پایین بودن بسیاری از شاخص‌های رفاه اجتماعی جامعه روستایی در مقایسه با استانداردهای کشور قابل تامل و تاثر است.

حمیدیان با اشاره به اقدامات اداره کل منابع طبیعی در راستای پروژه بین المللی منارید گفت: تقویت و انسجام سازمانی برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که در این راستا سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از پنج استان پایلوت با مشارکت صندوق تسهیلات محیط زیستی جهانی با این پروژه همکاری دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین اهداف این پروژه را رفع خلاء ها و موانع قانونی موجود جهت مدیریت یکپارچه منابع طبیعی از طریق توسعه و تقویت انسجام سازمانی، ظرفیت سازی، توانمندسازی، اشتراک دانش و نیز به نمایش گذاردن شیوه‌های موفق و پایدار مدیریت آب و اراضی برشمرد.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار