کد خبر: ۳۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
سخنگوی دولت از پرداخت حقوق شاغلین و بازنشستگان و افزایش صورت گرفته در آن تا قبل از عید فطر خبر داد.
به گزارش آرانیوز، محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی  خود با اهالی رسانه با تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی قدس، اظهار کرد: فصل مشترکی بین همه ادیان و ملت‌ها برای برداشتن ظلم از مردم فلسطین ایجاد شده است که با این نمادهای انسان دوستی که در روز قدس مشخص شد امیدواریم  جامعه انسانی روزهای بهتری داشته باشد و شاهد برقراری عدالت باشیم.

وی با بیان اینکه دولت خود را برای عید فطر آماده کرده است و بهترین تبریک دولت به ملت، پرداخت بخشی از معوقات است، گفت: قبل از عید فطر همه حقوق شاغلین و بازنشستگان را در رابطه با یارانه‌ها پرداخت می‌کنیم. علیرغم اینکه رقم سنگینی است، اما تاکید رئیس‌جمهور بر پرداخت آن است که در روزهای آینده قبل از عید فطر همه حقوق ها را با درصد افزایش پرداخت خواهیم کرد.

سخنگوی دولت افزود: مقدمات میان سازمان برنامه و بودجه و خزانه انجام شده است تا دستور رییس‌جمهور اجرایی شود و حقوق بازنشستگان عزیز، یارانه‌ها و حقوق کارکنان دولت که رقم سنگینی است، همه این حقوق به اضافه درصدی که افزایش یافته‌اند تا قبل از عید فطر پرداخت شوند.

نوبخت با تاکید بر اینکه درصد افزایش یافته در حقوق‌ها نیاز به استفساریه مجلس داشت، گفت: ‌این موضوع دو ماه به تعویق افتاد که امیدوارم این احکام صادر شود و ما بتوانیم تا روز پنج‌شنبه حقوق‌ها را واریز کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در خصوص حقوق بازنشستگان شاهد افزایش 10 درصدی آن هستیم،‌اظهار کرد: بازنشستگان علاوه بر حقوق، این اضافاتی را اعلام کردیم نیز دریافت خواهند کرد و ما برای همسان‌سازی خودمان را موظف می‌دانیم که وضعیت قبل را جبران کنیم و در همین زمینه به مجلس لایحه‌ای دادیم که علاوه بر سنوات، همسان‌سازی هم انجام شود که شورای نگهبان نپذیرفت اما دولت تاکید دارد که این اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به متوسط فروش نفت ایران اظهار کرد: متوسط فروش نفت ما در حال حاضر 63 تا 64 دلار در هر بشکه است و این نسبت به زمانی که نفت را بالای بشکه‌ای 100 دلار می‌فروختیم تفاوت‌های چشمگیری دارد و طبیعتا  کسری ها را موجب می‌شود.

نوبخت با اشاره به اینکه تاکنون سه هزار و 400 میلیارد تومان برای 41 هزار نفر از فرهنگیان به عنوان پاداش بازنشستگی در نظر گرفته شده است، گفت: برای سایر بازنشستگان نیز پنج هزار و 400 میلیارد تومان پرداخت خواهد شد و ما با لب‌هایی خندان پول‌های بازنشستگان را می‌دهیم تا نگویند که دولت برای پول دادن به مردم عزا گرفته است.

وی اضافه کرد: عمدتا پاداش بازنشستگی به فرهنگیان مربوط می‌شود که برای آنها همان‌طور که اشاره کردم مبلغ سه هزار و 400 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و برای بقیه بازنشستگان مبلغ دو هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: با وزیر آموزش و پرورش هم صحبت کردیم تا در نیمه اول سال این مبلغ را پرداخت کنیم و امیدواریم تا پایان شهریور ماه همه پاداش‌ها پرداخت شود البته کاش توانایی دولت این بود که همین حالا بگوییم امروز همه این مبالغ را پرداخت می‌کنیم اما به هر حال محدودیت داریم وگرنه هیچ دولتی نیست که نخواهد پول بازنشستگان را پرداخت کند.


انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار