کد خبر: ۳۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
مشاور سازمان خصوصی سازی اعلام کرد؛
مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی با اعلام تعطیلی دو هفته ای سامانه سهام عدالت از اعلام فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان در تیرماه خبر داد.
به گزارش آرانیوز، به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، جعفر سبحانی درباره آخرین آمار پرداخت سود سهام عدالت، اظهار داشت: تعداد مشمولان سراسر کشورحدود ۴۹ میلیون نفر بوده است که از این تعداد نزدیک به دو میلیون نفر شامل متوفیان است و حدود ۴۲ میلیون نفر به سامانه مراجعه و خدمت دریافت کرده اند.

وی افزود: در مجموع تاکنون نزدیک به ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت وارد کرده که از این تعداد حدود ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تسویه که جزو گروه بیست گانه که شامل اعضا کمیته امداد، بازنشستگان، خبرنگاران، کارگران فصلی و ... بوده اند، همه تسویه حساب شده اند.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: تاکنون ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مشمولان شماره شبا تایید شده و سود سهام آن ها واریز شده که رقمی حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان است.

سبحانی گفت: تمامی این پرداختی ها شامل افرادی است که پیش از ششم اردیبهشت ماه شماره شبای خود را اعلام کرده اند اما حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر پس از این تاریخ شماره شبای خود را به سامانه اعلام کرده اند که در حال راستی آزمایی با بانک های عامل هستیم.

وی ادامه داد: این گروه نیز در هفته اول و دوم تیر ماه سود خود را دریافت خواهند کرد.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی از توقف دو هفته ای سامانه خبر داد و افزود: به جهت به روز رسانی سامانه و بررسی نحوه چگونگی ثبت شماره شبا از مشمولان جدید، بخش مربوط به شماره شبا در سامانه متوقف خواهد شد تا پس از بررسی های لازم اطلاع رسانی مجدد صورت خواهد گرفت.

سبحانی درباره نحوه انتقال سهام متوفیان، گفت: اکنون درحال بررسی درباره چگونگی انتقال سهام متوفیان به وراث آن ها هستیم و تاکنون نیز به نتایج خوبی دست یافته ایم و در تیرماه نتایج اعلام خواهد شد.

دریافت شماره شبای بانکی مشمولان جهت واریز سود سال مالی ۱۳۹۵ شرکتهای سرمایه پذیر به حساب مشمولان در حالی از ۲۰ فروردین ماه سال ۹۶ تا به امروز از طریق سامانه سهام عدالت صورت می گیرد که این سازمان با صدور اطلاعیه شماره ۱۳ خود در ۲۰ خرداد ماه ۹۷ اعلام کرد: دریافت شماره شبای حساب بانکی مشمولان تا ۳۱ خردادماه جاری ادامه خواهد داشت و از این تاریخ به مدت دو هفته سامانه سهام عدالت در بخش مربوط به دریافت شماره شبای مشمولان برای بروزرسانی و همچنین بررسی در خصوص نحوه ادامه دریافت شماره شبا از مشمولان سهام عدالت از دسترس خارج خواهد شد و امکان ثبت شماره شبای بانکی جدید در این سامانه فراهم نخواهد بود.

بر اساس این اطلاعیه مشمولانی که تا به حال موفق به وارد کردن شماره شبای بانکی خود به سامانه سهام عدالت نشده اند، درخواست می شود تا از فرصت باقیمانده تا پایان خردادماه جهت ثبت شماره شبای بانکی خود استفاده کرده و طی فرصت مذکور مبادرت به ثبت شماره شبای بانکی خود در سامانه سهام عدالت به نشانی اینترنتی www.samanese.ir کنند.

  انتهای پیام/
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار