کد خبر: ۳۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
کیامرث حاجی زاده رئیس هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای استان خوزستان با اشاره به ضرورت راه اندازی بنیاد بیماری های خاص در استان گفت: شرکت های بزرگ ملی و منطقه ای باید نسبت به راه اندازی این بنیاد جدیت و حمایت بیشتری را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش آرانیوز،
به نقل از روابط عمومی هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای استان خوزستان، کیامرث حاجی زاده، شامگاه شنبه در نشست سالیانه هیات ورزشی بیماری های خاص و پیوند اعضای استان که در هتل نیشکر اهواز برگزار شد، عنوان کرد: خوشبختانه این هیات توانسته در سه سال گذشته به مقام اول کشوری دست یافته و در همین راستا تعداد ورزشکاران فعال در این حیطه نیز چندین برابر شده است، با توجه به برنامه ریزی منسجم و مدونی که صورت پذیرفت، کسب مقام اول کشوری از سوی این هیات با اختلاف بسیار زیاد به نسبت سایر استان ها صورت گرفت.
وی افزود: بیماران خاص و پیوند اعضا به دلیل بیماری خود در زندان هایی که برای خود ساخته اند، محصور شده اند؛ ما باید تلاش کنیم تا این بیماران را از پوسته ای که بر دور افکارشان پیچیده اند جدا کنیم و آنها را به زندگی برگردانیم. زمینه لازم برای حضور این بیماران در میادین ورزشی استان فراهم شده است. عملکرد مثبت این هیات با جذب بیماران خاص و تبدیل کردن آنها به ورزشکاران مدال آور نشان داده می شود.
حاجی زاده با بیان اینکه شعار این هیات در سه سال گذشته توسعه ورزش همگانی بوده، اظهار کرد: ما به دنبال ورزش قهرمانی نبودیم و در همین راستا برنامه ریزی های سالانه را بر روی توسعه ورزش همگانی  قرار دادیم.
رئیس هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای خوزستان تصریح کرد: بسیاری از مدال آوران رشته های مختلف در این هیات تنها سه و یا چهار ماه تمرین متمرکز داشته اند. این مسئله نشان می دهد چه ظرفیت بی نظیری در استان وجود دارد. در این زمان 17 ورزشکار فعال در بخش پیوند اعضا در استان وجود دارد که از بین حدود پنج و یا 6 نفر از آنها شانس بسیار بالایی برای حضور در عرصه های کشوری و سپس بین المللی دارند.
وی اظهار کرد: در این زمان هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای استان خوزستان هم طراز استان هایی است که بیش از بیست سال سابقه فعالیت حرفه ای، بودجه و تجیهزات بسیار دارند.
حاجی زاده با اشاره به اختصاص بودجه دو میلیارد تومانی برای تامین وسایل سرمایشی هیات های شهرستان ها گفت: خوشبختانه استان خوزستان در بخش تامین بودجه خارج از مجموعه فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان و تنها از سوی خیرین در جایگاه برتر کشوری قرار گرفته است.این موضوع برای این هیات باعث افتخار است.
وی با اشاره به برگزاری هشتمین دوره برگزاری المپیاد ورزشی در خوزستان اظهار کرد: برگزاری این چنین المپیاد هایی مستلزم دریافت بودجه های فراوان است که خوشبختانه به دلیل حمایت های صورت گرفته از سوی حامیان و خیرین هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای استان تا کنون این المپیاد ها بدون وقفه و مشکل خاصی برگزار شده اند.
رئیس هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای خوزستان افزود: وضعیت هیات های شهرستانی استان به صورت کلی مناسب است اما برخی شهرستان ها باید تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند و وضعیت فعلی خود را به سایر استان های فعال برسانند.
وی با اشاره به راه اندازی بنیاد بیماران خاص در شهرستان ها عنوان کرد : بسیاری از استان ها در این زمینه فعال هستند اما به صورت کلی نیازمند عزمی جدی تر در این بخش هستیم؛ خوزستان دارای صنایع و شرکت های بزرگ ملی و منطقه ای با درآمدهای بسیار بالا است و همین مسئله ضرورت تشکیل چنین بنیادی را در این استان دو چندان می کند. بسیاری از شرکت های بزرگ مستقر در خوزستان باید بخشی از حق آلایندگی خود را در این بنیاد  هزینه کنند، زیرا آسیب پذیر ترین قشر موجود در استان بیماران خاص هستند که در معرض چنین آلایندگی هایی ضرر و زیان بیشتری نصیبشان می شود.
حاجی زاده تصریح کرد: به دنبال این  هستیم تا با همکاری شرکت های ملی و منطقه ای، سازمان ها و انجمن های خیریه استان بنیاد بیماران خاص را در سال جاری راه اندازی کنیم. در همین راستا رایزنی هایی با اداره کل راه و شهرسازی استان برای تامین یک قطعه زمین به منظور راه اندازی مرکز جامعه درمان بیماران خاص ( سرطانی ) صورت گرفته است، در این زمان باید مطالبه گر باشیم و این بنیاد را در مدت زمان اندک  راه اندازی کنیم. این بنیاد خانه بیماران خاص استان می شود، در سایر استان های کشور که بسیار کوچک هستند و ثروت هایی به اندازه استان خوزستان ندارند، مجموعه بنیاد بیماری های خاصشان چند سالی است که فعال شده و در حال ارائه خدمات است.
گفتنی است، در این نشست گزارش عملکرد یک ساله هیات ورزشی بیمارن خاص و پیوند اعضای استان نیز ارائه شد و سپس روئسای هیات های شهرستان ها و ورزشکاران دغدغه ها و مشکلات موجود در حوزه فعالیت خود را مطرح کردند و با یکدیگر به بحث و گفتگو پرداختند.
انتهای پیام/
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار