کد خبر: ۳۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
معاون جهادکشاورزی ایلام:
ایلام-معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایلام گفت: سالانه ۸۰۰ هزار تن محصولات زراعی در ایلام تولید می شود.
به گزارش آرانیوز، محمدعلی اقدسی اظهار داشت: استان ایلام به لحاظ پتانسیل خاصی که به دلیل تنوع اقلیمی دارد و نیز وجوددشت های متعدد به خصوص در جنوب استان یکی از مناطق بسیار خوب برای فعالیت کشاورزی و دامپروری در سطح کشور محسوب می شود.

وی افزود: به طور متوسط سالانه مجموعا ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به کشت انواع محصولات زراعی اختصاص داده می شود که اگر از نظر بارندگی وضعیت مناسب باشد در حدود ۸۰۰ هزار تن تولید انواع محصولات زراعی را در سطح استان تولید می شود.

اقدسی اضافه کرد: از نظر  اهمیت این محصولات به ترتیب کشت غلات بیشترین سطح زیرکشت را دارد.

وی افزود: بعد از آن دانه های روغنی، ذرت دانه ای، نباتات علوفه ای و صیفی جات که هم اکنون در سطح استان کشت می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایلام در ادامه افزود: از این میزان ۸۰۰ هزار تن تولید سالانه محصولات کشاورزی استان، در کشت پاییزه بیشترین محصولی که در اراضی کشت می شود به کشت غلات، گندم آبی و دیم و همچنین جو اختصاص دارد.

تولید ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن گندم در ایلام

وی تصریح کرد: از نظر حجم تولید نیز به طور متوسط سالانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن تولید گندم استان است و نیز سال های نرمال حدود ۵۰ تا ۵۰ هزار تن تولید جو در سطح استان را داریم.

اقدسی تصریح کرد:  دانه روغنی کلزا در سطح استان که به عنوان یکی از محصولات بسیار باارزش و استراتژیک کشور است، گام های بسیار خوبی در خصوص کشت این محصول برداشته شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار