کد خبر: ۳۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان:
مهدی‌شهر – مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری سمنان بابیان اینکه عدم تمرکز مدیریت اجتماعی یکی از معضلات استان است، گفت: رفع محرومیت و فقدان بودجه فرهنگی دو معلول این امر هستند.

به گزارش آرانیوز، امیر بینایی صبح شنبه در جلسه مشترک ستاد ساماندهی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد مهدی‌شهر، به میزبانی فرمانداری این شهرستان، ضمن بیان اینکه استانداری سمنان برای رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار استان، عزم جدی دارد، تأکید کرد: یکی از معضلات همیشگی این است که دستگاه‌های فرهنگی در بحث بودجه دارای مشکلات عدیده هستند که یکی از عوامل آن عدم تمرکز مدیریت اجتماعی در استان محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه یافتن چرایی دارا بودن مشکلات دستگاه‌های فرهنگی و اعتبارات این حوزه در استان سمنان ما را به عدم تمرکز مدیریت اجتماعی سوق می‌دهد، تأکید کرد: اگر می‌خواهیم مشکلات مردم حل شود باید به دنبال هم‌افزایی در سطح استان و بین نهادهای دولتی و غیردولتی باشیم.

نیازمند راهبرد مشخص در حوزه اجتماعی هستیم

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان بابیان اینکه داشتن یک راهبرد مشخص در حوزه اجتماعی باعث تمرکز در مدیریت این حیطه می‌شود، گفت: اگر همه دستگاه‌ها تابع یک مرکز باشند و خود را مکلف به اجرای راهبرد واحد در حوزه اجتماعی ببینند قطعاً می‌توانیم در سطح استان به موفقیت‌های چشم‌گیری دست‌یابیم.

بینایی بابیان اینکه امروز تکثر در بین دستگاه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی باعث ایجاد رویه و رویکردهای مختلفی شده است، بیان داشت: تکلیف اداری و ولایی ما حکم می‌کند که تبعیت از یک نظام جامع اجتماعی را ضروری بدانیم و در راستای رفع مشکلات اجتماعی و معضلات بکوشیم.

وی بابیان اینکه نداشتن رویه واحد در استان سمنان باعث شده تا اختلافات فاحشی بین آمارهای دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی وجود داشته باشد، بیان کرد: پایش و تحلیل داده‌ها نیازمند یک پایگاه است که در این حوزه دو ایراد اساسی وجود دارد، نخست نبود رویه واحد و اختلاف آمارهای احصا شده و سپس نداشتن تحلیل و پایش این آمار که ما را به یک تحلیل واحد برای ایجاد نقشه راه برساند چراکه ما معتقد هستیم اگر یک نقشه راه وجود داشته باشد برنامه‌گرایی با مشارکت نهادهای مردمی و سمن‌ها شکل‌گرفته و رضایتمندی مردم افزایش می‌یابد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار