کد خبر: ۳۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
رئیس پلیس فتا استان سمنان:
سمنان - رئیس پلیس فتا استان سمنان از پایان یافتن اجرای پروژه ملی کوا «کودک و اینترنت» در استان خبر داد و گفت: یک هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز از شهرهای شاهرود و سمنان در این طرح شرکت کردند.

به گزارش آرانیوز، سرهنگ حسین صادقی کاشان صبح شنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه پروژه ملی کوا «کودک و اینترنت» طی اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد، ابراز داشت: یک هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز از شهرهای شاهرود و سمنان در قالب شش کارگاه در این طرح شرکت کردند.

وی بابیان اینکه طرح ملی کودک و اینترنت برای مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در سطح استان سمنان برگزار شد، افزود: با توجه به رشد فزاینده فنّاوری و استفاده روزافزون این وسایل نمی‌توان کاربرد آن‌ها را نادیده گرفت و از سوی دیگر کار با این ابراز باعث بروز خطراتی به‌ویژه در نوجوانان می‌شود لذا این کارگاه‌ها بیشتر نقش فرهنگ‌سازی را در بین مخاطب کودک و نوجوان ایفا می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان بابیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی در تحقق پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوجوانان مؤثر است، ابراز داشت: بیشترین تهدیدها متوجه قشر نوجوان است لذا پلیس فتا می‌کوشد تا با برگزاری این کارگاه‌ها این مخاطبان را از خطرات پیش رو فضای مجازی آگاه کند.

صادقی کاشان در ادامه تصریح کرد: استفاده از بازی‌های رایانه‌ای آنلاین، خریدهای اینترنتی و تلفن همراه اگر درست اطلاع‌رسانی نشود می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیاری برای نوجوانان خواهد شد لذا دراین‌بین خانواده‌ها نیز باید همگام با نیاز روز سواد سایبر خود را ارتقا دهند قطعاً نظارت‌های بیشتر والدین بر فعالیت‌های سایبری دانش آموزان می‌تواند کاهش مخاطرات را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

وی بابیان اینکه پلیس فتا رویکرد پیشگیرانه در فضای سایبری دارد، افزود: با نگاهی به آمار به‌روشنی می‌توان دریافت که اکثر دانش آموزان به علت عدم آگاهی دچار مخاطرات فضای سایبری شدند لذا اجرای برنامه‌هایی از قبیل نحوه به‌کارگیری درست و مناسب از گوشی‌های هوشمند در قالب مسابقات نمایش‌های عروسکی و برنامه‌های فرهنگی همیاران پلیس می‌تواند سواد رسانه‌ای را در جامعه تقویت و مخاطرات این حوزه را کاهش دهد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان اضافه کرد: کاربران می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار