کد خبر: ۳۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
مدیرکل حمل و نقل، ترافیک و ایمنی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:
مدیرکل حمل و نقل، ترافیک و ایمنی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: تا پایان سالجاری ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس به تعداد اتوبوس‌های فرسوده در کشور افزوده می شود.
به گزارش آرانیوز، مرضیه حصاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قرار است طی سه سال ۴۸ هزار  دستگاه اتوبوس شهری و برون‌شهری نوسازی شود،  افزود: تا پایان سال جاری ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس در کشور فرسوده می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به ابلاغ قانون هوای پاک و تدوین ابلاغ‌نامه‌ها سن فرسودگی خودروها در حال بازنگری است.

حصاری با یادآوری اینکه  سال گذشته دهه فجر طرح نوسازی ناوگان عمومی شهری و برون‌شهری افتتاح شد، افزود: با شروع طرح بعد از سال‌ها در کشور جدای از نوسازی ناوگان و کاهش آلودگی آلودگی هوا صنعت به‌کار می‌افتد و طرحی است که چندین منظور را تأمین خواهد کرد. 

مدیرکل حمل و نقل، ترافیک و ایمنی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه با آغاز طرح استقبال زیاد خواهد بود و باید پذیرا کنیم تا با اولویت این‌ها واگذار شود، گفت: نوسازی ۶۷ هزار تاکسی باز ۱۰۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد که حتماً باید نوسازی شود.

حصاری با بیان اینکه در ایران چندین شماره وجود داشته و با استاندارها همخوانی ندارد، افزود: بحث ارتباط با شماره تلفن واحد در صورت وقوع حوادث مطرح شده است که می‌توان راهگشای مشکلات باشد.

وی ادامه داد: در همه کشور زیرساخت برای این کار وجود دارد ولی مستلزم این است که همه ارگان‌ها توافق کنند تا با راه‌اندازی مرکزی موارد مدیریت شود که در شرایط خاص بسیار مشکل‌گشاست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار