کد خبر: ۳۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
معاون وزیر اقتصاد:
بجنورد- معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: صرفا تسلط بر خزانه و هزینه ها بدون داشتن سیاستگذاری اقتصادی، توسعه را افزایش نخواهد داد.

به گزارش آرانیوز، سید حسین میر شجاعیان شامگاه چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی با بیان اینکه در گذشته تسلط مدیران اقتصاد و دارایی استان ها تنها بر بخش هزینه و خزانه داری بوده است، اظهار کرد: این امر مدیران را از سیاستگذاری اقتصادی دور و زمینه توسعه راهبردی را برای رقبا ایجاد می کرد.

شجاعیان افزود: با توجه به گسترش خزانه داری الکترونیکی، باید برنامه های گذشته از بین برود تا بر نقش اقتصادی ذی حسابان افزوده شود.

وی با بیان اینکه تمامی برنامه های وزارت اقتصاد و دارایی راهبردی و در جهت ایجاد فرصت ها است، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۳ پروژه راهبرد اقتصادی تدوین شده که بسیاری از بخش های آن با برش استانی هماهنگ است البته اجرای آن تسلط کامل مدیریت اقتصاد و ادارایی استان را می طلبد.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه بر سرمایه‌گذاری داخلی و جذب سرمایه گذار خارجی تاکید کرد و گفت: باتوجه به جریانات اخیر در بحث خروج آمریکا از برجام و شرایط روز دنیا، ضرروت دارد علاوه بر جذب سرمایه گذار خارجی زمینه رشد سرمایه گذارن داخلی را نیز فراهم کنیم.

 شجاعیان بیان کرد: باوجود تحریم ها و شرایط اقتصادی حاکم در کشور باید یک هزار ۴۰۰ هزار میلیارد نقدینگی جذب شود.

وی تاکید کرد: به منظور توسعه اقتصادی در استان ها و نیز افزایش سرمایه گذاری داخلی مسئولان حمایت خود را نسبت به سرمایه گذاران بیشتر کنند.

معاون وزیر اقتصاد همچنین با بیان اینکه بیش از یک‌سوم منابع بودجه کشور از طریق امور مالیاتی حاصل می شود، گفت: بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان از محل مالیات و گمرک، ۳۲۰ هزار میلیارد تومان از بخش درآمد عمومی و ۹۰ میلیارد تومان نیز از محل درآمدهای نفتی حاصل می شود.

شجاعیان در ادامه بر موضوع آمایش سرزمین تاکید کرد و افزود: ضرورت دارد به منظور توسعه اقتصادی از تجارب موفق دیگر استان ها بهره مند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم از زحمات رضا بهمن پور مدیر کل پیشین امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی قدردانی و حکم محمود قنبری به عنوان مدیر کل جدید اهدا شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار