کد خبر: ۳۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
تبریز- نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نمی‌توان نرخ بهره را اصلاح کرد زیرا اقتصاد آن را به ما تحمیل کرده و نمی‌توان با یک دستور و بخشنامه آن را برطرف کرد.

به گزارش آرانیوز، رضا علیزاده، در خصوص لزوم حمایت از واحد های تولیدی نیمه فعال و برندهای کشور، اظهار داشت: متاسفانه برندهای خوب کشور یکی پس از دیگری دچار مشکل شده‌اند، برندها در صنعت کشور سرمایه محسوب می‌شوند و در کنار خود واحدهای کوچک و متوسط بسیار زیادی را فعال نگه می‌دارند اما در حال حاضر کارخانجات بزرگ نیز مانند ماشین‌سازی تبریز به‌عنوان کارخانه مادر که تولید کارگاه می‌کرد با مشکل روبه رو هستند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیماری بسیار سختی گریبان صنعت کشور را در تمام سطوح گرفته است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون صنایع و معادن در تلاش هستند تا مشکلات موجود در حوزه داخلی کشور را برطرف کنند اما صنعت کشور متاثر از عوامل و فاکتورهای زیادی است، به‌ صورت مثال زمانی‌که نرخ بهره تسهیلات گاها ۲۵ درصد است صنعت توان نفس کشیدن ندارد هر چند آن را حمایت کنیم.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمی‌توان نرخ بهره را اصلاح کرد زیرا اقتصاد آن را به ما تحمیل کرده و نمی‌توان با یک دستور و بخشنامه آن را برطرف کرد، ادامه داد: برای کاهش نرخ تسهیلات باید ساختار اقتصادی را در کل کشور اصلاح کنیم، رئیس جمهور نمی‌تواند دستور دهد تا نرخ بهره کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه فرسوده بودن کارخانجات مخصوصا در بخش‌های که به صورت کامل خصوصی نشده باعث می‌شود تا اختلال ایجاد شود، عنوان کرد: در صنعت، تولید، صادرات و بازرگانی باید به دنبال ایجاد هلدینگ‌ها باشیم، باید در هر صنعت برندها را تقویت و از آنها اختصاصی تر حمایت کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از برند معتبر باید به صورت ویژه انجام شود، تصریح کرد:  در بخش صادرات نیز باید به هلدینگ‌ها توجه کنیم و از طریق آنها می‌توانیم بازارهای صادرات را در خارج کشور حفظ کنیم و می‌توانیم خوشه‌های صنعتی را ایجاد نمایم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز حمایت از واحدهای صنعتی قوی و برندها را در دستور کار قرار داده است، خاطرنشان کرد: عدالت این است که از واحدهای تولیدی بزرگ به‌صورت خاص حمایت شود زیرا واحد بزرگ چندین واحد کوچک را در زیر مجموعه خود دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار