کد خبر: ۳۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان پایلوت نیروگاه‌های خورشیدی در کشور شده است، گفت: به هیچ‌وجه نباید کالای چینی در لالجین وجود داشته باشد.
به گزارش آرانیوز محمدناصر نیکبخت پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان همدان اظهار داشت: طرح سر‌شاخه کاری درختان گردو در تویسرکان از برنامه‌های مهم اقتصاد مقاومتی استان است که در کشور بی‌نظیر و از همدان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بهداشت و درمان استان 290 پروژه بهداشتی را در استان در قالب یک کار مشارکتی ظرف 2 سال اجرا کرده که 65 پروژه باقی‌مانده امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: کارهای خوبی مانند اجرای مصوبه سفر هیئت‌دولت به همدان در افزایش 900 تخت بیمارستانی در استان انجام شده است.

نیکبخت با تأکید براینکه مدیران استان باید شبانه‌روزی کار را پیگیری کنند، گفت: استخر تویسرکان به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود و عملیات اجرایی آن شتاب گیرد.

استاندار همدان گفت: استفاده و خرید 2600 بخاری هوشمند تولید استان هم سلامت دانش آموزان و مدرسه را تأمین می‌کند و هم از سرمایه‌گذاری که در استان اشتغال‌زایی داشته و 500 اشتغال را دنبال می‌کند، حمایت شده است بنابراین باید کاری کنیم که مدارس استان در استفاده از این بخاری‌ها، الگوی کشور شود.

نیکبخت با تأکید بر اینکه شب گذشته که خدمت مقام معظم رهبری بودیم بر اقتصاد مقاومتی بیشتر از هرزمانی تأکید داشتند، ابراز کرد: شرایط کنونی کشور نیز نیازمند اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اجرای دو نیروگاه خورشیدی 30 مگاواتی در تویسرکان، اظهار داشت: استان همدان پایلوت نیروگاه‌های خورشیدی در کشور شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه کالایی ایرانی‌تر از میراث و صنایع‌دستی نداریم، تأکید کرد: تأکیدات درباره جمع‌آوری سفال چینی از لالجین باید توسط سازمان صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و گردشگری انجام شده باشد.

نیکبخت با تأکید بر اینکه در لالجین سفال چینی نباید به فروش برسد، ابراز کرد: لالجین شهر جهانی سفال است و این فرصتی است تا برای کارگر ایرانی اشتغال بیشتری ایجاد‌ شود و کالای چینی به هیچ‌وجه در لالجین نباید داشته باشیم.

انتهای پیام/ *
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار