کد خبر: ۳۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
استاندار مرکزی با تاکید بر ممنوعیت به کارگیری نیروی جدید در ادارات استان گفت: در برخی ادارات استان مرکزی با تورم پرسنل مواجه هستیم.
به گزارش آرانیوز، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی اظهار داشت: سالروز حماسه سوم خرداد را گرامی می‌داریم، امروز هم در استان مراسم ویژه‌ای در گلزار شهدای تمام شهرستان‌های استان برقرار است که ان‌شاءالله تمام مسئولان در این مراسم شرکت کنند.

وی افزود: به‌رغم کمبود همه اعتبارات هزینه‌ای که مورد اعتراض تمامی دستگاه‌ها و حتی خود ما هم بود اما باید در این شرایط به‌گونه‌ای عمل کنیم که مشکلی پیش نیاید، دیگر دوران مدیران هزینه‌ای تمام شده و امروز مدیر هزینه‌ای به درد کشور نمی‌خورد و تنها برای کشور هزینه ایجاد می‌کند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: بلکه در این شرایط باید متناسب با منابع و اعتبارات موجود کار کرد، زیرا اگر بخواهیم به همین شکل پیش برویم، هزینه‌های جاری کشور، تمام بودجه کشور را می‌بلعد و اگر به همین روش افزایش هزینه‌های جاری را داشته باشیم، تا دو سه سال آینده هیچ سهمی برای اعتبارات عمرانی نخواهیم داشته که این قابل قبول نیست، باید مدیریت‌های ابتکاری‌تری را به کار ببریم.

آقازاده بیان کرد: در سال 97 به‌رغم تمام مشکلاتی که در اعتبارات جاری داریم، اما دستگاه‌ها و به‌ویژه مدیران هزینه‌های جاری خود را معوق نکنند، آب، برق، گاز و غیره را به هیچ وجه معوق نکنند، استانداری نظارت دارد، از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم تقاضا داریم که مدیریت کند و در جلسات مختلف نتیجه این نظارت‌ها ارزیابی شود تا در پایان سال به مشکل برنخوریم و هر دو ماه یک‌بار این ارزیابی انجام شود.

وی ادامه داد: همان طور که رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفتند، اشتغال و به‌کارگیری نیروهایی که در دستگاه‌های دولتی از بودجه دولتی استفاده می‌کنند ممنوع است، اما از جذب نیرو بسیار استقبال می‌کنیم و چیزی که مطرح شد، ممنوعیت به‌کارگیری از محل اعتباراتی است که امروز به‌عنوان اعتبارات هزینه‌ای توزیع شده است، که منطقی بوده و در برخی ادارات با تورم پرسنل مواجه هستیم که باید مورد توجه باشد.

استاندار مرکزی عنوان کرد: اما در رابطه با اشتغال تمام تلاش خود را از مجاری خود، بخش خصوصی، غیردولتی و سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام می‌شود را داریم تا بتوان محدودیت‎های اعتباری را که داریم جبران کنیم.

آقازاده اضافه کرد: گزارشی که در رابطه با اعتبارات ملی ارائه شد، باید مورد توجه قرار گیرد و همان طور که بارها گفتیم تمامی دستگاه‌ها و مدیرانشان تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات ملی داشته باشند، که برخی خوب پیشرفت داشتند و برخی عقب هستند و باید تلاش بیشتری داشته باشند، البته شاید اقداماتی شده باشد که اسنادشان آماده ارائه نباشد، اما باید این اعتبارات که قابل توجه هم هستند مورد توجه دستگاه‌های استان قرار گیرد تا در پایان سال با مشکلاتی نظیر نبود سند و نیامدن و غیره مواجه نشویم.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار