کد خبر: ۳۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
عضو فراکسیون اید مجلس در سخنانی تامل برانگیز و عجیب اعلام کرد مخالف آتش زدن پرچم آمریکاست.
به گزارش آرانیوز، سیدمهدی مقدسی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اراک با اشاره به اینکه بدعهدی آمریکا یک‌بار دیگر به اثبات رسید، اظهار داشت: آمریکا قابل اعتماد نیست و بدعهد‌ی‌هایش استمرار داشته، این درحالی است که ملت ایران و مسئولان دنبال صلح و آرامش و متانت در روابط بین‌الملل هستند اما آمریکا دنبال اهداف پلید و شوم خود است و نوع نگاهش به مردم و بشریت یک نگاه استعماری است.

وی افزود: نوع نگاه‌مان به مسائل اقتصادی به بحث برجام محدود نشود، اگر معطل شویم و همه چیز را به موضوع برجام گره بزنیم در حوزه‌های مختلف و اقتصاد یک رخوت ایجاد می‌شود، بنابراین باید اقتصاد را برمبنای غیربرجام رقم بزنیم تا اگر هر شرایطی برایمان پیش آمد آسیب‌پذیری ما به حداقل برسد که این یک اقتصاد درون‌زا است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که آتش زدن پرچم کار منطقی نیست، تصریح کرد: بیش از 50 درصد از مردم آمریکا مخالف برهم زدن برجام بوده‌اند، استراژی ما این است که ارتباط منطقی با سایر کشور‌ها برقرار کنیم به غیر از کشور‌های که دشمنی علنی با ایران دارند و از منافع ملی نخواهیم گذشت و در شرایط فعلی انسجام ملی و وحدت ما را به موفقیت می‌رساند، برای برون رفت از این مسائل اصلاحیه‌های نیاز است، در دستور کار اصلاح روند صندوق توسعه ملی، ازمنابعی که دارد استفاده بهینه صورت بگیرد.

مقدسی افزود: ظرفیت معدنی در کشور ظرفیت بسیار بالایی است و هم نیروبر است و هم می‌توان با اتکا بر منابع معدنی هزاران شغل جدید در حوزه‌های مختلف ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان اراک اعتبارات و منابع که در اختیار است به موقع انجام شود، دو سهم در هر شهرستان داریم یکی سهم استای و دیگر سهم ملی، با تلاش فراوان توانسته‌ایم در برنامه ششم، مجلس این سهم استانی را از 12.5 درصد به 30 درصد تبدیل کنیم و بنابراین 70 درصد منابع هنوز ملی است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: سهام شرکت واگن پارس از وزارت کار گرفته شده و لوکوموتیو و واگن باری قراداد‌های خوبی بسته شده است، 3 هزار و 600 دستگاه واگن باری را سهم ساخت داخل را به واگن پارس و فولاد درخشان داده شده‌ است.

مقدسی بیان کرد: شرکت آذرآب با تغییرات مدیریتی آرامش نسبی پیدا کرده، آذرآب یک سال پیش دچار بحران بوده اما بیشتر موانع اکنون برطرف شده است، شرکت کمباین‌سازی یک روزی 170 نفر نیرو اخراج کرد اما در حال حاضر با قراداد و پیگری که صورت گرفت و حلقه واسط ایجاد کرده، با حمایت دولت و دادن وام به کشورزها باعث رونق‌سازی این شرکت شد.

وی با اشاره به وضعیت هپکو عنوان کرد: سهام‌داری که توان مالی نداشت به کنار رفت و الان به صورت موقت سازمان خصوصی‌سازی جایگزین است و انتخاب مدیر هم با خود سازمان است، 3 ماه حقوق کارگر‌ها هم تسویه می‌شود، امیدواریم که با آمدن سهام‌دار قابل، شرایط مدیریت و استفاده بهتری شود.

عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: در حوزه‌های روستایی، در حوزه داوودآباد تشکیل یک بخش جدید را دنبال کرده‌ایم و این کار ارزشمندی است، در خواست یک نماینده دیگر برای شهرستان‌های کمیجان و خنداب شده است.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار