کد خبر: ۳۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان گفت: بیش از هزار و ۸۰۰ پایگاه مقاومت در همه نقاط استان لرستان آماده جمع‌آوری نذورات مردمی برپایی موکب‌های اربعین است.
به گزارش آرانیوز، سردار مرتضی کشکولی ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با انتقاد از صدور پروانه موکب از طرف عتبات عالیات اظهار داشت: در استان ستاد مرکزی داریم و اگر بخواهیم موکب‌هایی که در سطح شهر توسط افراد و هیئت‌ها برپا می‌شود را داشته باشیم باید منتسب به ستاد مرکزی باشند تا موازی کاری نشود.

وی افزود: بالغ‌بر هزار و 800 پایگاه مقاومت در همه نقاط استان آماده جمع‌آوری نذورات است که متأسفانه سال گذشته به دلیل اینکه موکب‌های دارای مجوز عتبات اقدام به جمع‌آوری نذورات می‌کردند پایگاه‌های ما با مشکل روبه‌رو شدند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با اشاره به عدم حضور قرارگاه خاتم‌الاوصیا در جلسات ستاد اربعین عنوان کرد: برای نخستین بار نیروهای حزب الهی و بسیجی این قرارگاه در نجف و کربلا اقدام به برپایی موکب کردند و سپس ما به دنبال آن‌ها رفتیم بنابراین با توجه به اینکه بار اصلی کار در نجف و کربلا بر دوش قرارگاه خاتم‌الاوصیا است باید در جلسات حضور داشته باشند.

وی بابیان اینکه در سال گذشته توانستیم ازلحاظ کمیت و کیفیت جز سه استان اول کشور در خدمت‌رسانی به زائرین نجف و کربلا باشیم تصریح کرد: سال گذشته در ورودی‌های الیگودرز، بروجرد و دلفان اقدام به ارائه خدمات فرهنگی به زائران خارجی شد تا مورد بی‌مهری قرار نگیرند.

سردار کشکولی خاطرنشان کرد: پادگان شهید بهشتی سپاه واقع در کمربندی خرم‌آباد این ظرفیت را دارد که به زائران اسکان دهد و پذیرای زائران باشد که انتظار داریم این اقدام پشتیبانی شود.

وی به دیگر اقدامات سپاه استان در جهت ارتقا کیفیت خدمات اشاره کرد و گفت: سال گذشته 16 روحانی، هشت پزشک، یک تیم مستندسازی و 84میلیون تومان دارو به موکب‌ها خدمات ارائه دادند که هزینه‌ این خدمات با برنامه‌ریزی ستاد مرکزی اربعین بوده است بنابراین عتبات عالیات باید مشخص کند موکب‌های تحت نظر این دستگاه به چند زائر، چه خدماتی و با چه هزینه‌ای ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار