کد خبر: ۳۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان گفت: رزمندگان گیلانی در عملیات بیت‌المقدس قدرتمندانه در آزادسازی خاک ایران نقش‌آفرینی کردند.
به گزارش آرانیوز، رسول جلایی صبح امروز با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم در رشت با اشاره به گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: نقش ارزنده و اثرگذار رزمندگان گیلانی در عملیات‌های قبل از اشغال خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس منحصر به‌فرد بوده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان خاطرنشان کرد: رزمندگان استان گیلان جزء معدود استان‌هایی بودند که در مقاومت 34 روزه آزادسازی خرمشهر به‌صورت گسترده حضور داشتند.

جلایی با بیان اینکه تمامی فرماندهان دوران دفاع مقدس به آزادگی و از جان‌گذشتگی رزمندگان گیلانی در آزادسازی خرمشهر شهادت می‌دهند تاکید کرد: گیلانی‌ها پرونده درخشانی در فتح خرمشهر دارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان تصریح کرد: رزمندگان گیلانی در عملیات آزادسازی خرمشهر در 4 مرحله توانستند 5 هزار و 400 کیلومتر از خاک ایران اسلامی را آزاد کنند.

وی با تاکید براینکه رزمندگان گیلانی در عملیات بیت‌المقدس قدرتمندانه در آزادسازی خاک جمهوری اسلامی ایران نقش‌آفرینی کردند گفت: استان گیلان در عملیات بیت‌المقدس بیش از 250 شهید را تقدیم جمهوری اسلامی کرد.

جلایی با اشاره به اینکه تعداد جانبازان گیلانی در عملیات بیت‌المقدس 4 برابر تعداد شهدای گیلانی در این عملیات بوده است افزود: بیش از 70 نفر از رزمندگان گیلانی در عملیات بیت‌المقدس جانبازان بالای 70 درصد هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه کارنامه مردم گیلان در آزادسازی خرمشهر درخشان و ماندگار است تاکید کرد: بسیاری از استان‌ها در این عملیات به اندازه گیلان نقش آفرینی نداشتند.

وی با تاکید براینکه رزمندگان گیلانی در عملیات بیت‌المقدس در نوع خود بی‌نظیر و منحصر به‌فرد بودند خاطرنشان‌کرد: گیلانی‌ها پرونده درخشان و موفقی در فتح خرمشهر داشتند و راه مقاومت در دفاع از ایران اسلامی را  ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار