کد خبر: ۳۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار بی‌سواد در استان شناسایی شده‌اند، گفت: شناسایی بی‌سوادان و افراد بازمانده از تحصیل، اولویت اول شورای سوادآموزی استان است.
به گزارش آرانیوز به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی اصغر طهماسبی در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال 97 اظهار داشت: یکی از مباحث مهم کشور و استان ریشه‌کنی بی‌سوادی است، در حال حاضر بیش از 60 هزار بی‌سواد در استان گلستان شناسایی شده‌اند که باید برای شناسایی بیشتر بی‌سوادان از ظرفیت بهزیستی و کمیته امداد نیز استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: احکام دستگاه‌های پیگیری سوادآموزی در شهرستان‌های استان گلستان توسط استاندار امضاء شده و به این عزیزان ابلاغ خواهد شد.

طهماسبی افزود: نهضت سوادآموزی از ابتدای پیروزی انقلاب به فرمان امام خمینی(ره) تأسیس و تا امروز به فعالیت خود ادامه می‌دهد که با توجه به عمر 40 ساله انقلاب، وجود افراد بی‌سواد در کشور و استان گلستان در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه هیچ‌گاه خود را از آموزش و پرورش جدا نمی‌دانیم، گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای توسعه یافته داشته باشیم باید آموزش و پرورش آن نیز توسعه یافته شود چرا که آموزش و پرورش، رکن اصلی توسعه پایدار است و در این مسیر همه باید به هم کمک کنیم تا آموزش و پرورش به اولویت اول جامعه تبدیل شود.

وی از برگزاری جشنواره گلدسته‌های سبز (دعوت به نماز) در رشته‌های سرود، نمایش، فیلم کوتاه، نرم‌افزار، عکاسی، تصویرسازی، خوشنویسی، نقاشی و شعر در بین تمامی مقاطع تحصیلی دانش‌آموزی در استان گلستان خبر داد.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار