کد خبر: ۳۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: هیچ نهادی حق ندارد بدون دریافت نظر شورای حفاظت از بیت‌المال زمینی را واگذار کند.
به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این پس هیچ نهادی حق ندارد بدون دریافت نظر شورای حفظ بیت‌المال نسبت به واگذاری زمین اقدام کند، حتی اگر مصوبه مجلس باشد باید پیوست زیست محیطی و منابع طبیعی داشته باشد تا از نابودی اراضی جلوگیری شود.

وی افزود: همه عادت کرده‌ایم قانون را دور بزنیم و وقتی می‌خواهیم جلوی یک تخریب و نابودی منابع طبیعی را بگیریم از استاندار و نمایندگان و مدیران تماس می‌گیرند پیگیری می کنند تا راهی برای دور زدن قانون پیدا کنند.

وی تصریح کرد: تعاونی‌های متعددی متعلق به ادارات، دستگاه‌های نظامی و انتظامی، با خرید صدها هکتار زمین برای ساخت واحد مسکونی در زمین‌های کشاورزی اقدام کرده‌اند و تیشه به جان زمین‌ها زده‌اند و کسی به آن توجه نمی‌کند اما برای دادن مجوز 20 متری برای یک آلونک به کشاورز و باغدار مخالفت و جنجال می‌کنیم.

قدرتی تصریح کرد: برای یک مجوز ساخت چند متری در یک باغ دستگاه قضایی را در مقابل کشاورز قرار می‌دهیم اما کسانی که با توسعه کارخانه‌ها صدها هکتار زمین را نابود می‌کنند و افرادی که زمین را گرفته و رها کرده‌اند برخورد نمی‌شود.

وی عنوان کرد: منابع طبیعی، آب و خاک، هوا، جنگل، حیات وحش، محیط زیست، چرخه زیستی گیاهان و جانواران را بر‌هم زده‌ایم و پساب‌ها را وارد مزارع و باغات کرده‌ایم و یک مدیر فقط شعار می‌دهد و افتخار می‌کند که 1000 قطعه زمین را گرفته و به کارمندانش داده است.

قدرتی گفت: یک فرد معمولی که صدایش به جایی نمی‌رسد بولدوزر می‌اندازیم و زمینش را تخریب می‌کنیم اما با یک تاجر و کارخانه دار و سرمایه دار که صدها هکتار زمین دولتی را گرفته، کاری نکرده برخورد نمی کنیم.

وی عنوان کرد: اگر تغییر کاربری اراضی کشاورزی، تخریب منابع طبیعی و محیط زیست با روال کنونی ادامه پیدا کند تا چند سال آینده دیگر زمینی در همین دشت قزوین برای کشت محصول و تامین غذای مردم نخواهیم داشت.

قدرتی بیان کرد: در شرایطی که 11 ارگان و سازمان در موضوع زمین متولی هستند نمی‌توان امیدوار بود وضعیت منابع آب و خاک سامان مناسبی پیدا کند و هماهنگی در کار سخت است.

انتهای پیام/ *
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار