کد خبر: ۳۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: امروز در اوج قدرت هستیم اما در دوران دفاع مقدس کاملا با دست خالی می‌جنگیدیم.
به گزارش آرانیوز، داوود محمدی در همایش خرمشهر میراث جاویدان شهدای سرافراز هشت سال دفاع مقدس که ظهر امروز در سالن اجتماعات مهندس بهشتی برگزار شد اظهار داشت: امروز در اوج قدرت هستیم اما در دوران دفاع مقدس کاملا با دست خالی می‌جنگیدیم به نحوی که 21 کشور در پشت پرده با ایران می‌جنگیدند.

وی با اشاره به اینکه امروز ما به فناوری های بزرگ هسته ای، پزشکی و موشکی دست پیدا کرده‌ایم افزود: در زمان جنگ حتی برای تأمین فشنگ و خرید سیم خاردار نیز در مضیقه بودیم اما به واسطه اخلاص رزمندگان توانستیم امروز به تولیدات عظیمی دست یاببیم که کسی جرئت تعرض به این کشور را هم از خاطر خود عبور ندهد.

محسن کریمی دبیر کمیته فرهنگی ستاد شهدای استان قزوین نیز در این همایش با اشاره به بیان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که فرمودند " خرمشهر را خدا آزاد کرد" اظهار داشت: حماسه لغت مناسبی نیست چراکه حماسه توسط انسان رقم می‌خورد و جنگ بدون اتصال به پرودگار پیروز شدنی نبود.

دبیر کمیته فرهنگی ستاد شهدای استان قزوین خاطرنشان کرد: در حماسه فتح خرمشهر 5400 کیلومتر خاک ما آزاد شد این در حالی است این پیروزی تنها فتح خاک نبود بلکه فتحی مافوق طبعیت و قلبی بود و دل ها را نیز فتح کرد.

کربلا گنج زمین است و عاشورا گنج زمان

وی با اشاره به سخن رهبر که فرمودند این جنگ یک گنج است آیا خواهیم توانست آن را استخراج کنیم گفت: بدون اخلاص نمی‌توان آن را استخراج کرد به همین سبب است که در جنگ نرم هنوز دست و پا می‌زنیم.

مسئول بسیج هنرمندان با بیان اینکه کربلا گنج زمین است و عاشورا گنج زمان تصریح کرد: سرهنگ رژیم بعث عراق اعتقاد داشت پرچم امام حسین (ع) نماد ایران خوانده می‌شود و با وجود اینکه مقبره متبرک این امام بزرگوار در عراق است، اجازه نمیدانند که به سادگی نام اهل بیت (ع) برده شود.

محمدعلی حضرتی ها مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نیز در این همایش تصریح کرد: رژیم بعث عراق به سربازان خود آموزش داده بود که قسمت بسیاری از ایران جزیی از سرزمین عرب ها‌ست.

حضرتی ها بیان کرد: ایران در سال 59 برای متوقف کردن لشگرهای زرهی عراق مجبور شده بود برخی از نقاط را آب ببندد این امر به زمین گیر شدن عراقی ها منجر شد اما این در حالی است که برای خود سربازان ایرانی که سال بعد برای فتح خرمشهر عملیات داشتند دردسرهایی ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه پیش از عملیات آزادسازی خرمشهر دو عملیات مهم داشتیم، افزود: عملیات ثامن ائمه که با پیروزی در  5 مهر سال 60 به شکست حصر آبادان معروف شد یکی از این عملیات‌ها بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین خاطرنشان کرد: در تاریخ جنگ ما بیشترین تعداد حضور رزمندگان در عملیات فتح خرمشهر بوده این در حالی است که تعداد رزمندگان قزوینی نیز بیشترین حضورشان در همین عملیات بوده است.

حضرتی ها گفت: رژیم بعث عراق روی دیوار ها نوشته بودند که ما آمدیم بمانیم این در حالی است که لشگر ایران با توکل بر پروردگار و توسل به اهل بیت(ع) خسارات سنگینی به این رژیم وارد کرده و حتی یک وجب از خاک ایران را نیز در اختیار دشمن قرار ندادند.

وی بیان کرد: بندر خرمشهر بزرگترین بندر کشور بود و به عنوان بزرگترین پایانه کشور خوانده میشد به همین جهت برای رژیم بعث عراق از اهمیت بالایی برخوردار بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: وداع همیشه سخت ترین لحظات است؛ مادران، پاره های دل خود را به میدان جنگ میفرستادند این در حالی است که رزمندگان هست و نیست خود را برای پیروزی جنگ و بالنده تر شدن انقلاب در طبق اخلاص گذاشتند.

حضرتی‌ها تصریح کرد: تیراهن 18 به خاطر بمباران های فراوان عراق خم شد، اما این در حالی است که ایمان رزمندگان ما از آهن مستحکم تر بود و هرگز خم نشد آنها تا آخرین قطره خون خود ایستادگی کردند و خرمشهر را با عنایت پروردگار متعال آزاد کردند.

اکبر اسکندر نژاد نیز در این همایش اظهار داشت: خرمشهرپل ارتباطی بین نقاط مهم خوزستان و اهواز بود و به همین دلیل از اشغال درآوردن خرمشهر باعث میشد جاده اهواز خرمشهر از زیر آتش رها شود که این امر هم برای کشور ایران و هو برای رژیم بعث از اهمیت بالایی برخوردار بود.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان ما با دست خالی جنگیدند، تصریح کرد: ما نمیتوانستیم از تمام قدرت جنگ خود استفاده کنیم چراکه در ابتدای جنگ تمامی قوای جنگی تمام قد همسو نبودند این در حالی است که آرام آرام این اتفاق افتاد و پس گذشت اندک زمانی تمامی قوا با قدرت و اتحادی مثال زدنی با رزمندگان همسو شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: به دلیل اینکه جنگ بلافاصله پس از انقلاب رخ داد تجربه و علم کافی برای جنگیدن نداشتیم.

اسکندرنژاد عنوان کرد: ما توانسیتم اندکی پس از جنگ به توان بالایی دست یابیم و مهندسی ترین عملیاتها را انجام دهیم این در حالی است که در عملیات خرمشهر هنوز به این علم و تجربه دست نیافته بودیم.

وی با اشاره به اینکه خانم اسکاچ هلم بیشترین آثار معتبر را در انقلاب های مردمی دارد، گفت: این شخص دلایل و قرائن فراوانی داشت برای اینکه انقلاب اسلامی در سال 57 به پیروزی نرسد این در حالی است که به واسطه اخلاص رزمندگان نه تنها انقلاب به پیروزی دست یافت بلکه پس از آن جنگ نیز با موفقیت به اتمام رسید.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار