کد خبر: ۳۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
معاون ستاد دیه استان فارس از اجرای «پویش مهرورزان» ویژه آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد برای نخستین‌بار در این استان خبر داد.
به گزارش آرانیوز، محمد خسروانی ، از راه‌اندازی پویش مهرورزان برای آزادی زنان زندانی در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر 35 نفر زن زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان فارس به سر می‌برند که اکثر محکومیت آنها محکومیت مالی است.

وی با بیان اینکه بدهی این زنان 7 میلیارد تومان است، افزود: اکثر این زنان سرپرست خانوار هستند که به دلیل فوت همسر یا جدایی از همسر خود برای امرار معاش خانواده خود دست به کسب و کار زده‌ و به واسطه تجربه کم و نوسانات بازار بدهکار شده‌اند و به دلیل عدم توانایی برای پرداخت بدهی راهی زندان شده‌اند.

معاون ستاد دیه استان فارس با بیان اینکه طرح پویش مهرورزان برای نخستین‌بار توسط دفتر امور بانوان استانداری فارس، اداره کل زندان‌های فارس و ستاد دیه استان فارس به صورت مشترک اجرا می‌شود، عنوان کرد: در این پویش با شعار «زندان جای مادران نیست» در تلاش هستیم که در ماه مبارک رمضان موجبات آزادی این زندانیان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه شروع این طرح ماه مبارک رمضان بوده است اما تا پایان سال همچنان ادامه دارد، گفت: مردم و خیران می‌توانند برای کمک به آزادی این زنان زندانی مبلغ اهدایی خود را با شماره حساب 1199 نزد بانک رسالت واریز کنند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار