کد خبر: ۳۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: میزان اشتغال‌زایی فاز اول پروژه مجتمع فولاد چابهار۲۴۰۰ نفر بوده که از این میران ۴۰۰ نفر به‌ صورت مستقیم در مجتمع کار می‌کنند و بقیه اشتغال‌زایی غیرمستقیم است.
به گزارش آرانیوز، عبدالرحیم کردی  اظهار داشت: با توجه به افق تولید سالانه 10 میلیون تن فولاد در سواحل مکران، پروژه احداث مجتمع فولاد مکران چابهار سال 94 آغاز به کارکرده و هم‌اکنون حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان‌ اینکه حجم کاری پروژه فولاد هم‌اکنون چیزی حدود 120 میلیارد تومان است، افزود: اعتبار ارزی پروژه فولاد چابهار حدود 135 میلیون یورو و اعتبار ریالی آن نیز 150 میلیارد تومان است که از سوی صندوق توسعه ملی و بخش خصوصی در آن هزینه می‌شود؛ خط اعتباری 112 میلیون یورویی نیز تاکنون از سوی صندوق توسعه ملی برای این پروژه اختصاص‌ یافته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: هم‌اکنون فونداسیون مجتمع که مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش کار است به طول 2000 مترمکعب به‌طور کامل به اتمام رسیده و کوره 4500 تنی آن‌ هم به‌ طور کامل ساخته‌ شده و در حال نصب است.

کردی گفت: ظرفیت تولید فاز اول مجتمع فولاد چابهار که ظرف 18 ماه آینده به‌ بهره‌برداری می‌‌رسد، 1.6 میلیون تن آهن اسفنجی است که برای واردات مواد اولیه و گندله و همچنین صادرات مجتمع نیز اسکله شماره 5 "شهید بهشتی" اختصاص‌ یافته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار میزان اشتغال‌زایی فاز اول این پروژه را 2400 نفر عنوان کرد و افزود: از این میران اشتغال 400 نفر به‌ صورت مستقیم در مجتمع کار می‌کنند و بقیه اشتغال‌زایی غیرمستقیم است؛ ضمن آنکه با افتتاح مجتمع فولاد به‌ عنوان اولین مجتمع بزرگ صنعتی چابهار، می‌توان برای ایجاد صنایع تکمیلی بسیاری از جمله خودروسازی در چابهار برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار