کد خبر: ۳۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
رئیس دانشگاه پیام نور چابهار گفت: دانشگاه پیام نور چابهار با افزایش رشته‌ها و جذب دانشجویان خارجی در مسیر بین‌المللی شدن گام برمی‌دارد.
به گزارش آرانیوز، مرتضی پورملایی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور چابهار از سال 73  با 2 کارمند شروع به کارکرده و هم‌اکنون با 15 رشته کارشناسی و 2500 دانشجو مشغول فعالیت است.

وی افزود: عمده دانشجویان ما از افراد بی‌بضاعت و متوسط رو به پایین هستند چرا که شهریه‌های دانشگاه پیام نور نسبت به سایر دانشگاه‌های غیردولتی متعادل‌تر است و این امکان را برای افراد بی‌بضاعت و حتی حاشیه‌نشینان فراهم می‌کند که برای تحصیل به اینجا بیایند.

رئیس دانشگاه پیام نور چابهار تصریح کرد: فعلاً ما تنها رشته‌های کارشناسی داریم و به‌ دنبال افزایش رشته‌های کارشناسی و ایجاد کارشناسی ارشد براساس نیازسنجی‌های موجود و ایجاد صنایع استراتژیک فولاد و پتروشیمی و هم‌چنین توسعه فعالیت‌های شیلاتی در چابهار هستیم.

 پورملایی گفت: راهبرد اصلی که برای دانشگاه پیام نور چابهار در نظر گرفته‌ شده حرکت به سمت دانشگاه بین‌المللی با جذب دانشجویان خارجی در وهله اول از سایر نمایندگی‌های دانشگاه پیام نور به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و افغانستان است؛ این یعنی دانشجویانی که در نمایندگی‌های دانشگاه پیام نور در این دانشگاه‌ها هستند و به چابهار مهاجرت می‌کنند بتوانند در اینجا با فراهم شدن امکانات به تحصیل ادامه دهند.

رئیس دانشگاه پیام نور چابهار خاطرنشان کرد: در وهله دوم، ایجاد رشته‌های دریایی و شیلاتی و جذب دانشجویان خارجی از کشورهای هدف عمدتاً افغانستان و عمان که متقاضی این رشته‌ها هستند نیز در دستور کار دانشگاه پیام نور چابهار است.

شایان‌ذکر است، هم‌اکنون 430 نفر از تجار افغان به‌همراه خانواده‌های خود در منطقه آزاد چابهار مشغول هستند. هم‌چنین تجار هندی، عمانی،چینی و پاکستانی هم در چابهار فعال‌ هستند که با توجه به اهمیت چابهار، انتظار می‌رود جمع بیشتری از افغان‌ها هندی‌ها، پاکستانی‌‌ها و عمانی‌ها به چابهار مهاجرت کنند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار