کد خبر: ۳۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
حمیدرضا حافظی:
یک فیلمنامه نویس با اشاره به ضعف فیلمنامه های تلویزیون بخشی از این مشکل را به دلیل ضعف در شوراهای فیلمنامه نویسی صداوسیما دانست که به نویسندگان آدرس غلط می دهند.
به گزارش آرانیوز، حمیدرضا حافظی درباره فیلمنامه های سریال های تلویزیونی و مشکلاتی که این سریال ها دارند  گفت: فیلمنامه مبنای یک اثر است و اگر به درستی نوشته نشود باقی مراحل نیز ضعیف و بی کیفیت پیش می رود و در حال حاضر فیلمنامه های ما مشکل قصه پردازی دارند.

وی درباره ضعف فیلمنامه ها در آثار نویسندگان و کارگردانان قدیمی و حرفه ای تلویزیون بیان کرد: یک دلیل این ضعف به شوراهای فیلمنامه نویسی در تلویزیون برمی گردد که گاهی به نادرستی نویسندگان و کارگردانان را هدایت می کنند.

این فیلمنامه نویس اظهار کرد: نویسنده چون مجبور است سفارش این شوراها را انجام می دهد و از آنجایی که آنها آدرس غلط می دهند فیلمنامه های ما شبیه به هم و ضعیف می شود. به ویژه اینکه نویسنده ها خیلی حوصله چانه زدن با شوراها را ندارند چون می بینند به ضررشان تمام می شود.

حافظی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی شوراهای فیلمنامه‌نویسی تلویزیون بیان کرد: اعضای شوراها که درباره فیلمنامه ها نظر می دهند باید از فیلمنامه نویسان و کارشناسان فیلمنامه نویسی باشند ولی در حال حاضر ترکیب برخی از این شوراها کامل نیست و به همین دلیل آدرس های غلط به نویسندگان داده می شود. از جمله این آدرس های غلط این است که نه می دانند نقاط ضعف فیلمنامه ها چیست و نه می توانند راهکار ارایه کنند.

وی عنوان کرد: این شوراها باید مثل پزشک عمل کنند یعنی ابتدا بیماری و ضعف یک فیلمنامه را تشخیص دهند و بعد بتوانند نسخه خوبی برای آن تجویز کنند.

نویسنده فیلمنامه «مهریه بی بی» در پایان گفت: متاسفانه شوراهای فیلمنامه نویسی نمی توانند مشاوران خوبی برای نویسندگان و کارگردانان باشند چون ترکیب افراد آنها تخصصی نیست.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار