کد خبر: ۳۶۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
به گزارش آرانیوز، دستور کار جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی شامل سخنرانی سردار سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی، طرح یک فوریتی اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، طرح تعیین تکلیف بیمه کارگزاران کشاورزی، طرح الحاق موادی به آیین‌نامه داخلی مجلس، تصویب تحقیق و تفحص از منابع و مصارف و نظام مدیریتی شرکتهای فرهنگی ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در ۱۰ سال گذشته، گزارش کمیسیون ویژه اصل ۴۴ درباره نحوه اجرای قانون نحوه پیگیری تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و گزارش کمیسیون انرژی درباره نحوه اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی می‌باشد.

لاریجانی: فتح خرمشهر فتح الفتوحی در دفاع مقدس ایران بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با رشادت‌های نیروهای مسلح و حمایت ملت ایران افتخار فتح خرمشهر نصیب ملت ایران شد، فتح خرمشهر فتح الفتوحی در دفاع مقدس ایران بود.

علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در آستانه سوم خرداد هستیم که سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس در سال ۶۱ است. این پیروزی با رشادت های نیرو های مسلح و حمایت های ملت ایران نصیب ملت ایران شد.

وی افزود: فتح خرمشهر یک فتح الفتوح در دفاع مقدس ملت ایران بود.

تاکید سرلشکر باقری بر اولویت دادن مجلس و دولت به حل مشکلات مردم خوزستان

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به ایثارگری مردم خوزستان در دوران جنگ تحمیلی گفت: امیدواریم با تلاش و اولویت دادن مجلس و دولت مابقی مشکلات مردم استان خوزستان بهتر از گذشته مرتفع شود.

سرلشکر محمد باقری در آغاز نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه) و در آستانه سالروز فتح خرمشهر گفت: از همه تلاش و زحمات ایثارگران و ملت بزرگ ایران و بویژه مردم خوزستان قدردانی می‌کنیم و با وجود تمام تلاش‌های موثری که برای توسعه ا ین سرزمین و پیشرفت آن اتفاق افتاده امیدواریم با تلاش و اولویت‌دهی مجلس و دولت مابقی مشکلات مردم صبور این منطقه بهتر از گذشته حل شود. 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: ملت ایران دو قرن قبل از دوران جنگ تحمیلی تاریخی مشحون از شکست و حقارت را تجربه کرده‌اند. از ابتدای قرن 19 میلادی جنگ ایران و روسیه با عهدنامه‌های  ترکمانچای و گلستان و جدایی بخش‌هایی از سرزمین قفقاز از کشور  ایران و جدایی منطقه هرات، اشغال ایران در جنگ جهانی اول و قحطی بزرگ و نابودی نیمی از ملت ایران و اشغال ایران در جنگ جهانی دوم و جدایی بحرین از ایران حوادثی است که تاریخ مشحون از شکست را برای ملت ایران رقم زده بود. 


انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار