کد خبر: ۳۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر ممانعت از اشتغال بکار مجدد بازنشستگان در ادارات و ضرورت توجه به جوانان گفت: باید قانون اصلاح و موارد ااستثناء شده ها حذف شود.
به گزارش آرانیوز، عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر و سواد کوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشتغال بکار بازنشستگان در دولت اول و دوم روحانی گفت: قانون ممنوعیت بکار گیری بازنشستگان در سال 1395 در مجلس مصوب شد اما در این قانون برای استفاده از تجارب برخی مشاغل مثل وزیر، معاونان وزیر، سفیر، استاندار و نمایندگان مجلس استثناء قائل شدند که برخی از همین افراد با استناد به این قانون بعد از بازنشستگی مجددا به سر کار بر می گردند.

وی افزود: این اشکال در قانون وجود دارد که افراد بعد از بازنشسته شدن، مجددا به سر کار خود برگردند.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون مذکور افزود: در کشورهای دیگر سمت های اجرایی جزو موارد استثناء جهت برگشت بکار نیست. بنابراین باید با اصلاح قانون موارد استثناء را حذف کرد.

رضیان با اشاره به میزان بیکار و ضرورت ایجاد شغل در جامعه و جوانگرایی و توجه به جوانان افزود: بازنشستگان که 30 سال خدمت کردند، باید جای خود را به نیروهای جوان و فعال بدهند.

وی با بیان اینکه در خصوص تعداد بازنشستگان که مجددا به سر کار برگشتند، آمار دقیقی وجود ندارد، افزود: در هر حال یکی از راههای ایجاد اشتغال در جامعه جلوگیری از اشتغال بکار بازنشستگان است.

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات گفت: در سطح استان‌ها مدیر و مقامی که پاداش ۳۰۰ میلیون دریافت و به کار برگشته باشد نداریم، اما در سطح وزارتخانه‌ها ۱۱ نفر در پایان سال ۹۶ بازنشسته شده اند و با توجه به اینکه از مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری بوده اند، از ظرفیت تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان استفاده کرده و به کار برگشتند.

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار