کد خبر: ۳۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی:
بیرجند- مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۳۹ زندانی جرایم غیر عمد در زندان های استان گفت: برای آزادی این زندانیان نیازمند کمک های خیران هستیم.
به گزارش آرانیوز، علی‌اکبر خویی اظهار کرد: تعداد پرونده‌هایی که در صورت کمک و یاری خیرین می‌تواند منجر به آزادی زندانی غیر عمد شود، ۱۳۹ پرونده بوده که مجموع بدهکاری آنان نیز ۱۷ میلیارد تومان است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان خراسان جنوبی بیان کرد: امسال جشن گلریزان بیرجند نهم خردادماه (چهاردهم ماه مبارک رمضان) همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود.

خویی ادامه داد: تلاش ما بر این است که علاوه بر بیرجند در شهرهای فردوس، طبس و قائن نیز جشن گلریزان برگزار کنیم همچنان که در سال گذشته نیز در پنج شهر بیرجند، بشرویه، قائن، فردوس و طبس جشن گلریزان برگزار کردیم.

وی اظهار کرد: در سال گذشته باهمت خیرین نیک‌اندیش توانستیم ۱۰۹ زندانی جرائم غیر عمد استان را آزاد کنیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان خراسان جنوبی ادامه داد: البته علاوه بر کمک‌های خیرین خراسان جنوبی برای این امر مهم، بخشی از بدهی زندانیان غیر عمد از طریق اعطای وام، رضایت شاکی و اعسار فرد و یا در پرونده‌های تصادف از طریق بیمه رقم هایی پرداخت‌شده است.

خویی با اشاره به اینکه ۶ نفر از کسانی که پرونده‌هایشان قابل رسیدگی برای آزادی از طریق جشن گلریزان است، زن هستند، افزود: ۱۳۹ پرونده شامل تمام زندانیان غیر عمد خراسان جنوبی نمی‌شود چراکه اگر علاوه بر این پرونده، شخص پرونده کیفری نیز داشته باشد تا قبل از اتمام پرونده کیفری امکان آزادی او از طریق پرداخت دیه و گلریزان وجود ندارد.

وی یادآور شد: در آزاد سازی زندانیان غیر عمد یک رکن مهم رضایت شاکی است که در بسیاری موارد با سعه‌صدر زمینه آزادی زندانی را به وجود می‌آورد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار