کد خبر: ۳۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
معاون اول رئیس‌جمهوری با انتقاد از برخی حکام اسلامی، بی عرضگی و بی کفایتی برخی حکام اسلامی را عاملی برشمرد که امروز قلب ملت های مسلمان دنیا را به آتش کشیده است.
به گزارش آرانیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در آیین افتتاح خط تولید سلول انسانی شرکت سل‌تک فارمد با اشاره به انتقال سفارت ایالات متحده آمریکا به قدس اشغالی اظهار کرد: ما در شرایط عجیب و غریبی قرار داریم بعد از 70 سال از اشغال سرزمینهای فلسطینیان و انواع فراز و فرودهایی که این سرزمین و رژیم اشغالگر داشتند کار به مقطعی رسید که عده‌ای تصور کردند می شود با گفت‌وگو و مذاکره راهکارهایی برای این سرزمین پیدا کرد و جلوی خونریزی و اشغال  بیشتر را گرفت.

وی ادامه داد: بعد از این همه سال و پایین و بالاهایی که گذشت، آمریکایی‌ها با برگزاری انواع جشن‌ها اینگونه نمایش دادند که در حال حل موضوع با گفت‌وگو هستند.

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: رئیس‌جمهور آمریکا با انجام یک نمایش و معرفی کنسولگری خود در قدس به عنوان سفارتخانه تاکنون موجب به شهادت رسیدن قریب به 60 انسان مسلمان بی پناه شده است.

وی تاکید کرد: در این مقطع تاریخی نفرت بزرگی از این کار در جهان اسلام ایجاد می شود و مسلمانان  از کشته شدن مردم بی گناه مسلمان کینه پیدا خواهند کرد.

جهانگیری با انتقاد از عملکرد برخی حکام کشورهای اسلامی در موضوع قدس اشغالی اظهار کرد: متاسفانه بی عرضگی و بی کفایتی برخی حکام اسلامی به ویژه در سالهای اخیر باعث شده  تا  نمایشی از  هماهنگی و انسجام با اسرائیلی‌ها نشان دهند که  امروز  قلب ملت های مسلمان دنیا را به آتش کشیده است. آنها باید نزد مردم مسلمان کشور خود برای شاهد بودن چنین صحنه‌هایی خجالت بکشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: از خدا می خواهیم که همه امت اسلامی در دنیا و همه مظلومان را از این شرایط نجات دهد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در شرایط جدیدی قرار گرفته است، اظهار کرد: واقعیتی که امروز وجود دارد این است که در دوران 40 سال عمر جمهوری اسلامی، کشور انواع و اقسام دوران‌ها را اعم از دوران تحریم آمریکا، دوران تحریم اروپا، دوران سخت تحریم آمریکا، اروپا و شورای امنیت سازمان ملل و دوران هشت سال دفاع مقدس که طی آن تقریبا همه کشورهای دنیا از جمله آمریکا، شوروی، فرانسه و برخی کشورهای منطقه در مقابل ما حضور داشتند را با موفقیت و سربلندی پشت سر گذاشتیم.

جهانگیری ادامه داد: آخرین مرحله از این دوران‌ها، دوران تحریم‌های هسته‌ای بود که دولت یازدهم با شعار گفت‌وگو و حل و فصل منطقی مشکلات با دنیا کار خود را آغاز کرد و این کار منجر به توافق برجام شد که طی آن بخشی از تحریم‌ها علیه ایران متوقف شد. طی این دوران نیز ما اقداماتی برای توسعه کشور انجام دادیم.

معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به روی کار آمدن ترامپ به عنوان رییس‌جمهور جدید آمریکا و انجام برخی اقدامات غیرقابل پیش‌بینی از سوی او، خاطرنشان کرد: رییس‌جمهوری جدید آمریکا با روی کار آمدن خود دست به اقدامات عجیب و غریبی از جمله اقدام دیروز مبنی بر تاسیس سفارتخانه در بیت‌المقدس زد اما کاری که پیش از آن انجام داده بود اعلام خروج آمریکا از برجام بود. رییس‌جمهوری آمریکا در انظار مردم دنیا با نهایت زشتی هم ملت بزرگ، متمدن و دارای تاریخ ایران را با انواع و اقسام اتهامات روبرو کرد و هم از برجام که به اعتقاد خود او یک توافق چندجانبه بود خارج شد. او همچنین امضا کرد که تحریم‌های قبلی باز گردد و تحریم‌های جدیدی نیز بر آنها اضافه شود.

وی تصریح کرد: این اقدام آمریکا از جهات مختلف برای آنها به عنوان یک کشور بزرگ بی‌آبرویی است به این دلیل که آنها ساعت‌ها گفت‌وگو و مذاکره کردند و در این زمینه وقت بسیاری گذاشتند اما در نهایت از این توافق خارج شدند.

جهانگیری با بیان اینکه در دولت یازدهم حداقل 18 ماه مذاکره خیلی فشرده انجام شد و طی آن هیات آمریکایی با بیش از 100 نفر در مذاکرات حضور می‌یافت، ادامه داد: اتحادیه اروپا، سازمان ملل، آژانس بین‌المللی اتمی، چین و روسیه و همه کشورهای صاحب حق وتو در جلسات مذاکرات حضور داشتند.

معاون اول رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه اگر راه مذاکره و گفت‌وگو بسته و گفته شود که نتایج مذاکرات را می‌توان به آتش کشاند، دیگر چه دلیلی برای مذاکرات بعدی وجود دارد، خاطرنشان کرد: با این شرایط اصلا چرا باید دیپلماسی ادامه یابد آن هم زمانی که چنین قدرت بزرگی دست به این اقدام (خروج از توافق) می‌زند به همین دلیل است که بقیه طرفین برجام اعم از چین، روسیه و اروپایی‌ها اعلام می‌کنند که ما می‌خواهیم این توافق ادامه یابد.

وی گفت: ابراز تمایل آنها برای ادامه برجام نه به خاطر ما بلکه به خاطر خود آنها و همچنین به دلیل این است که راه مهم گفت‌وگو در فضای بین‌المللی همچنان باز باشد. با این وجود در شرایط فعلی آمریکایی‌ها با پررویی می‌گویند که ایرانی‌ها مجددا مذاکره کنند تا به توافق دیگری دست یابیم.

جهانگیری با اشاره به آینده توافق برجام با توجه به خروج آمریکا از این توافق، اظهار کرد: درباره اینکه با اروپایی‌ها و سایرین درباره برجام به چه نتیجه‌ای برسیم همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند و رییس‌جمهوری نیز بر آن تاکید کردند، ایران بر اساس روش خود راه را ادامه می‌دهد تا ملت بداند مسئولان همه مسیرهایی که بتواند کم زحمت‌ترین راه را پیش‌روی آنها قرار دهد طی خواهند کرد. با این وجود برای ما روشن است که تحریم‌های آمریکا سه الی شش ماه دیگر باز می‌گردد.

معاون اول رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه توانمندی و قدرت جمهوری اسلامی ایران نسبت به شناختی که آمریکایی‌ها از این کشور دارند بسیار بالاتر است، از برخی اظهارات و بزرگ‌نمایی مشکلات در داخل کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در داخل عادت کرده‌ایم که در مشکلات بزرگ‌نمایی و در بیان توانمندی‌ها کوچک‌نمایی کنیم. این در حالی است که ما کشوری هستیم که از گذشته کارخانه و صنعت می‌ساختیم؛ ما صنعت نفت داریم و امروز نیز یک واقعیت است که در صنایع مختلف از جمله نفت، گاز، سدسازی و ساخت نیروگاه دارای توانمندی‌های خوبی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز قدرت مهندسی و ساخت تجهیزات در همه بخش‌های کشور ایجاد شده است، افزود: گرچه ممکن است در مقطعی که با دنیا کار می‌کنیم، از نظر اقتصادی به مصلحت باشد که بخشی از تجهیزات را از جای دیگر وارد کنیم.

به گزارش ایسنا، جهانگیری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به توانمندی‌های کشور در زمینه صنایع پیشرفته، فناوری نانو، بیوتکنولوژی و سلول‌های بنیادین، تاکید کرد: در این شرایط آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که اگر ما را تحریم کردند ما دیگر نمی‌توانیم یکسری از تجهیزات مورد نیاز خود را وارد کنیم. این فکر ناشی از عدم آگاهی آنها نسبت به توانمندی‌ها و موقعیت جغرافیایی کشور ایران است.

معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به قرار گرفتن 15 کشور در همسایگی جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: در اوایل دولت یازدهم و در زمانی که همچنان تحریم‌های هسته‌ای برقرار بود، در سفر به اردبیل برای افتتاح یک واحد صنعتی مشاهده کردم که در این واحد صنعتی دستگاه‌هایی وجود دارد که وارد کردن آنها در آن شرایط تحریم امکان‌پذیر نبود. در این باره از مدیر واحد صنعتی پرس و جو کردم و او گفت که آن مجموعه بخشی از این دستگاه را با قاطر به داخل کشور آورده است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها با اقدامات خود زحمت مردم ما را زیاد می‌کنند، گفت: از همین مسیری که آمریکا تصمیم گرفته به مردم و توسعه ایران ضربه بزند، مدیران حتما خواهند توانست که برای رشد و توسعه ایران اقدام کنند. ایرانی دانشمند در هر نقطه از دنیا که باشد، زمانی که می‌بیند موضوع ایران در تهدید قرار گرفته، بال می‌زند تا به ایران برسد و کمک کند. آنها (آمریکایی‌ها) هنوز نتوانسته‌اند که عرق ایرانی را درک کنند و ببینند که مردم ایران در مقابل سختی‌ها و فشارهای بیگانگان چه عکس‌العملی از خود نشان می‌دهند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: به لطف الهی با توجه به توانمندی‌های بزرگ انسانی و فیزیکی و مادی که در کشور وجود دارد در شرایط فعلی هیچ آسیبی به توسعه کشور وارد نخواهد شد و ما با موفقیت با در نظر گرفتن برخی موضوعات این دوره را پشت سر خواهیم گذاشت.

معاون اول رییس‌جمهوری انسجام، وحدت، هماهنگی و همصدایی در داخل در مقابل دشمنان را نخستین لازمه عبور از شرایط فعلی عنوان و اظهار کرد: این موضوع نباید به شعار این جناح یا آن جناح و تسویه حساب جناحی تبدیل شود. همچنین من یا طرف مقابل نباید در شرایط فعلی فکر کنیم که دیگری را زیر پا بگذاریم بلکه باید یکصدایی و همدلی خود را در مقابل بیگانه در معرض نمایش بگذاریم. به لطف خدا در داخل جناح‌های مختلف با یکدیگر دارای اختلاف سلیقه هستند اما با یکدیگر دشمنی ندارند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از دیپلمات‌های کشور در شرایط فعلی، افزود: کسانی که در خط مقدم قرار دارند باید مورد حمایت داخل کشور قرار بگیرند تا بتوانند به خوبی در مسیر طراحی شده خود حرکت کنند.

جهانگیری استفاده از ظرفیت‌های انسانی و حضور نخبگان کشور برای حل مشکلات موجود را دومین نیاز امروز کشور عنوان کرد و گفت: امروز باید ظرفیت‌های انسانی و نخبگان کشور برای کمک به ایجاد وحدت و اتخاذ راهکارهای مختلف برای پشت سر گذاشتن سختی‌ها روی کار بیایند.

معاون اول رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی کشور مدیران باید فکر کنند مسئولیت پذیرفته‌اند که خود را وقف ملت کنند، آنها باید بپذیرند در دوره‌ای مسئولیت گرفته‌اند که بی‌انگیزگی و بی‌حالی جواب نمی‌دهد، آنها اگر نمی‌توانند شرایط فعلی را درک کنند،‌ مدیریت را کنار بگذارند. مدیران باید هم خود دارای انگیزه باشند و هم این انگیزه را به بدنه خود و همچنین مردم منتقل نمایند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی منابع کشور محدود است و باید اولویت‌بندی شوند، به اتخاذ تصمیمات ارزی از سوی دولت در بحران ارزی اخیر اشاره و اظهار کرد: مهم‌ترین پیام اتخاذ تصمیم ارزی دولت در روزهای اخیر، مواجه کردن طرح ترامپ با شکست در نقطه‌ ابتدایی این طرح بود. اتخاذ سیاست جدی دولت در زمینه ارز باعث شد که پس از اعلام خروج آمریکا از برجام کمترین اتفاقی در داخل کشور نیفتد.

جهانگیری در پایان تصریح کرد: ما نسبت به شرایط پیش‌رو و با اتخاذ سیاست‌های مربوطه می‌توانیم اولویت‌های کشور را تغییر دهیم. ان‌شاءالله با انجام این کار شرایط پیش‌رو را به خوبی پشت سر خواهیم گذاشت.

به گزارش ایسنا، در این مراسم وزیر بهداشت، درمان آموزش پزشکی هم با اشاره به اینکه ایران در بخش سلول های بنیادی در جایگاه 15 دنیا و رتبه اول منطقه قرار دارد، گزارشی از توانمندی های کشور در این بخش ارائه کرد.
دکتر قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه برای پیشرفت و توسعه مهمترین نیاز جوامع امروزی بویژه ایران وحدت و انسجام است، گفت: هیچ ملتی در تردید، یأس و ناامیدی پیشرفت نکرده است.

در این مراسم همچنین رییس ستاد اجرایی فرمان امام و رییس جهاد دانشگاهی نیز نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص کارخانه فرآورده های سلولی مطرح کردند.

گفتنی است معاون اول رییس جمهور پیش از حضور در آیین افتتاح این کارخانه، از بخش های مختلف خط تولید کارخانه تولید سلول انسانی بازدید کرد و در جریان ظرفیت تولید این واحد تولیدی قرار گرفت.
کارخانه تولید سلول انسانی وابسته به شرکت سل تک فارمد پیشگام در حوزه سلو ل های بنیادی و پزشکی و بازساختی است

محصولات تولیدی این شرکت شامل داروهایی برای درمان آرتروز زانو، لگن و مچ پا، رفع چین و چروک و فرو رفتگی های پوستی ناشی از آکنه و رفع لکه ها در بیماری ویتلیگو، بازسازی عضله قلب در بیماران دچار نارسایی قلبی و ترمیم و بازسازی بدشکلی ها در نقاط مختلف بدن است.

گفتنی است حجم سرمایه گذاری اولیه 500 میلیارد ریال بوده و برای 54 نفر اشتغال مستقیم و برای 260 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار