کد خبر: ۳۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با دادستان کل پاکستان:
معاون اول قوه قضاییه گفت: همانطور که قبلا از سوی مقامات کشورمان مطرح شد، ما آمادگی کامل برای برخورد با تروریست‌ها و همه کسانی که به نحوی امنیت را تهدید می‌کنند، داریم و نقش قوه قضاییه در این زمینه مهم است.
به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه صبح امروز در دیدار با "اشتر اوصف علی"، دادستان کل پاکستان اظهار کرد: در شرایط کنونی که نظام سلطه به دنبال دشمنی با کشور‌های اسلامی است، این تعاملات ضروری است. تعاملات در سطوح مختلف بین ایران و پاکستان وجود دارد؛ اما باید با توافقنامه‌هایی که وجود دارد، مسایل مورد نظر عملیاتی شود. 

وی ادامه داد: در این مقطع دشمن بیش از پیش به دنبال جلوگیری از پیشرفت کشور‌های اسلامی است. 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: امنیت کشور‌ها امروز مورد تهدید کشور‌های سلطه است و آنها با بهره‌برداری از جریان‌های تکفیری و تروریستی تلاش می‌کنند از خلاء‌هایی که احیانا در مرز‌ها هست، سوءاستفاده کنند. 

معاون اول قوه قضاییه گفت: نقش قوه قضاییه اینجا مهم است و همانطور که قبلا از سوی مقامات کشورمان مطرح شد، ما آمادگی کامل برای برخورد با تروریست‌ها و همه کسانی که به نحوی امنیت را تهدید می‌کنند، داریم.
 
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: همیشه کشورهای همسایه باید مسایل فی مابین منطقه را رصد و تصمیمات مقتضی بگیرند؛ اما در زمانی که نظام سلطه تلاش می کند مشکلات و بن بست هایی را ایجاد کند، این رفت و آمدها مفیدتر است. 

وی اضافه کرد: نظام سلطه ناجوانمردانه در کشورهای اسلامی ایجاد افتراق می کند و می خواهد تبعات آن را به گردن کشورهای اسلامی بیندازد. البته وزارتخانه های خارجه دو کشور در این شرایط نقش موثری دارند و قوه قضاییه هم در این راستا می تواند در موضوعات قضایی نقش مهمی را ایفا کند. 

در ادامه دادستان پاکستان گفت: دوستی ما ریشه عمیق تاریخی دارد و از زمانهای قدیم تا بحال ادامه داشته است؛ اما آنچه ما را پیوند داده علاوه بر اشتراک جغرافیایی، اسلام است. 

وی افزود: شما بخوبی به دشمن مشترک اشاره داشتید. دشمنان مداخلات خود را درکشورها ایجاد می کنند که باید با همکاری یکدیگر بتوانیم این اختلافات را برطرف کنیم. 

دادستان پاکستان گفت : وزارتخانه‌های خارجه دو کشور باید تلاش کنند و عامل ایجاد پیوند بین دوکشور باشند و دستگاه‌های قضایی دو کشور می‌توانند در این زمینه ایفای نقش کنند و قوه قضاییه و در این زمینه به گفت و گو بنشینند تا نتیجه آن به رفع چالش های دو طرف بیانجامد. 

حکم عاملان حادثه تروریستی مجلس و حرم امام (ره) صادر شد

همچنین ، معاون اول قوه قضاییه از صدور حکم بدوی دادگاه متهمان پرونده حمله به مجلس و حرم امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: حکم پرونده صادر شده و چون قطعی نیست از بیان جزییات معذورم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در حاشیه دیدار با اشتر اوصف علی دادستان کل پاکستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه حکم اعدام هشت متهم پرونده تروریستی حمله به مجلس و حرم مطهر صادر شده است، گفت: بله حکم صادر شده و بدلیل اینکه حکم قطعی نشده از بیان جزییات معذورم.


انتهای پیام /*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار