کد خبر: ۳۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
رئیس کمیته امداد:
گرمسار - رئیس کمیته امداد بابیان اینکه صد درصد اعتبارات مصوب سال گذشته برای فقرزدایی در کمیته امداد جذب‌شد، گفت: امسال این اعتبارات به هفت هزار میلیارد تومان افزایش‌یافت.

به گزارش آرانیوز، پرویز فتاح بعدازظهر پنج‌شنبه در همایش کارآفرینان برتر، همیاران و خیران اشتغال استان سمنان در گرمسار بابیان اینکه اعتبارات بودجه محرومیت‌زدایی کمیته امداد به هفت هزار میلیارد تومان در سال جاری رسید، ابراز داشت: اعتبارات رفع فقر و محرومیت‌زدایی کمیته امداد سال گذشته چهار هزار میلیارد تومان بود که امسال شاهد رشد ۷۵ درصدی این اعتبارات هستیم.

وی بابیان اینکه صد درصد اعتبارات مصوب سال گذشته برای فقرزدایی در کمیته امداد جذب‌شده است، افزود: با توجه به اینکه رویکرد دولت محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در جامعه است بنابراین با اقدامات صورت گرفته سال گذشته یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع بانکی برای طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی مددجویان کمیته امداد جذب شد.

رئیس کمیته امداد کشور بابیان اینکه فقرزدایی، حمایت از تولید داخل و توانمندسازی افراد جامعه ما را از کشورهای بیگانه بی‌نیاز می‌کند، ابراز داشت: دشمن می‌کوشد تا ما را از نظر اقتصادی به خود وابسته نگه دارد که اگر طرح‌های اشتغال‌زایی در کشور به نحو درست انجام شود بهترین راه مبارزه با دشمنان محرومیت‌زدایی جامعه خواهد بود.

فتاح با ابراز اینکه مشارکت ۳۵ میلیارد تومانی در سال گذشته نشانه اعتماد مردم به کمیته امداد دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح‌های مهارت زایی توسط خیران در کمیته امداد دنبال می‌شود و از سوی دیگر با توجه به رشد ۳۰ درصدی مشارکت مردم برای کمک به نیازمندان لذا به نظر می‌رسد با همکاری خیران و نهادهای اجرایی بتوانیم فقر و محرومیت را از جامعه پاک و اشتغال و مهارت را جایگزین آن کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه شش درصد از جمعیت کل کشور تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند لذا می‌توان با انجام برنامه‌ریزی‌های جامع این تعداد افراد را در ازای اعطای شغل و مهارت از چرخه حمایتی خارج و افراد توانمند را روانه بازار کارکنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار