کد خبر: ۳۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان:
زنجان-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: طبق آمار در حال حاضر ۷۰۰ پروژه نیمه تمام عمرانی در استان زنجان وجود دارد.
به گزارش آرانیوز، مهرداد سلطانی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل ساختمان شماره ۲ استانداری زنجان، با بیان اینکه طبق آمار در حال حاضر ۷۰۰ پروژه نیمه تمام عمرانی در استان زنجان وجود دارد، افزود: اتمام این تعداد پروژه نیازمند اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های استانداری اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، ادامه داد: امسال بودجه‌های ملی و بودجه‌های استانی که تعیین تکلیف خواهد شد، تمرکز بر پروژه‌های نیمه تمام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: اتکا به بودجه دولتی در فعالیت‌ها، مطالبه‌گری مردم را کاهش می‌دهد.

سلطانی با بیان اینکه روند طولانی شدن پروژه‌ها در کل کشور یک آسیب است که رخ داده است و البته قطعاً این آسیب‌شناسی شده است،  افزود: پروژه‌های نیمه کاره مهم تا پایان سال قبل یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان بابیان اینکه برای اتمام پروژه‌ها به میزانی بسیار بیشتر از بودجه اختصاص‌یافته به استان را نیاز داریم، گفت:  اگر بخواهیم همه پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم، به بودجه زیادی نیاز داریم.

سلطانی افزود: هدف‌گذاری استانداری اتمام پروژه‌های قدیمی و همچنین دارای پیشرفت فیزیکی بالا تا پایان کار دولت است.

وی با بیان کاهش منابع کشور و شهرداری‌ها در چند سال گذشته تشدیدکننده رکود پروژه‌های عمرانی شده است، گفت: برخی از پروژه‌ها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، ولی وقتی بودجه کاهش پیدا می‌کند، ساخت‌وساز نیز کم می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: از همان دوره قبلی نیز این بود که اجازه دهیم طرح آغاز شود، هرچند که منابع کافی نداریم.

سلطانی با تاکید بر اینکه طرح جدید باید کف خواسته‌های مردم را تأمین کند، ادامه داد: به نظر می‌رسد طی ۳۰ سال عمر طرح سبزه میدان، همواره طبق اراده‌ای اجازه داده نشده که این طرح اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان همچنین با بیان اینکه پروژه سبزه‌میدان مطالبه دیرینه مردم زنجان است که  به زخم تبدیل شده، گفت: شهردار جدید زنجان طرح قبلی در زمینه پروژه سبزه‌میدان را قبول نکرده و ایده جدید در این زمینه مطرح کرده است.

سلطانی گفت: طرح‌ها و اشخاص مرتب تغییر می‌کنند و منافع شهر خط قرمز ما است. اگر طرح جدید از سوی شهرداری ارائه شود، ما به نحو احسن همکاری خواهیم گرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ طرحی به کمیسیون ماده ۵ ارائه نشده بود و آنچه ارائه شد، تنها یک ایده بود نه طرح، گفت: ایده مورد نظر شهرداری زنجان درباره کاهش سطح و سطوح و یک سری موضوعات فنی درباره نحوه ساخت و ساز و مشارکت مردم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با بیان اینکه علت شکست ۳۰ ساله طرح سبزه‌میدان عدم شفاف‌سازی بوده است، افزود: موضوع مورد تاکید مجموعه استانی این بود که کمیته کارشناسی برای سبزه میدان برگزار شده و با نظر کارشناسان و اساتید دانشگاه طرح تأیید شود.

سلطانی در ادامه در خصوص روند اجرای پروژه پل گلشهر، گفت: پل گلشهر در شرایط امروزی از اهمیت بسیاری برخوردار است و همه نقاط توسعه یافته شهر به بافت مرکزی آن منتقل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در خصوص اجرای پروژه راه اندازی تراموا در زنجان، گفت:  اگر شهرداری زنجان به دنبال اجرای طرح جدید باشد، ایده خوبی است و ما از آن حمایت می‌کنیم، ولی نباید بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌ها ایده‌ای را مطرح و اجرایی شود.

سلطانی با بیان اینکه تراموا نیز باید در شورای ترافیک استان تأییدیه بگیرد، گفت:  طرح راه اندازی تراموا باید براساس مطالعات دقیق و حساب شده انجام شود و نباید بدون برنامه و مطالعه ایده‌ای مطرح شود.

وی در خصوص زمین‌های واگذار شده به برخی از سرمایه‌گذاران، افزود: در مورد زمین‌هایی که برای سرمایه‌گذاران و شهروندان در اختیار آنها قرار گرفت، به شرط سرمایه‌گذاری است و در آخرین جلسه دبیرخانه کار گروه زیربنایی ما بر این امر تاکید کردیم که طرح‌های اجرا شده و نشده احصا شود.

سلطانی تاکید کرد: حتی اگر زمین خصوصی و مجوز دولتی بوده است، اگر اجرایی نشده است، مجوز آنها باطل خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار