کد خبر: ۳۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
بجنورد_ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به اثرات روانی قیمت ها در بازار دولت باید نرخ ارز را کنترل و تثبیت کند.
به گزارش آرانیوز، علی قربانی با بیان اینکه نوسان قیمت دلار اثرات روانی جدی بر بازار دارد، اظهار کرد: باتوجه به شرایط کنونی و اثرات برجام، تثبیت قیمت دلار به منظور جذب سرمایه گذار ضرورت دارد.

قربانی با تاکید براینکه نوسان نرخ دلار بر تصمیم گیری و برنامه ریزی سرمایه گذاران و واردات کالا تاثیرگذار است، افزود: بنابراین دولت برای کاهش اثرات روانی ناشی از نوسانات نرخ ارز و جذب سرمایه گذار باید تدبیری اساسی اتخاذ کند.

وی افزایش نرخ ارز را فرصت و نیز تهدیدی بر اقتصاد کشور دانست و گفت: باوجود اینکه افزایش نرخ دلار برای واردات گران تمام می شود اما به لحاظ صادراتی به نفع کشور است.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی کنونی که قیمت ارز افزایش یافته، چنانچه تولیدات با کیفیت داخلی و به دنبال آن صادرات افزایش یابد قطعا به نفع کشور خواهد بود.

قربانی بیان کرد: باتوجه به افزایش قیمت کالای خارجی، خرید کالای داخلی برای مردم مقرون به صرفه است و همین امر تولیدات بیشتر را رقم خواهد زد. 

وی مطرح کرد: برخی از کشورها همچون چین به منظور افزایش صادرات کالا، ارزش پول خود را پایین نگاه داشته اند و ضربه ای به اقتصاد آنان وارد نشده است.

نقض برجام نخستین و آخرین خروج آمریکا از توافقات بین الملل نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه به لغو برجام توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا هیچ گاه به تعهدات خود پایبند نبود و خروج رئیس جمهور اقتدارگر آن از برجام، نخستین و آخرین بدعهدی آنان نسبت به توافقات بین المللی نیست.

قربانی اظهار کرد: آمریکا همواره حق ویژه ای برای خود در دنیا قائل است به طوری که برای حفظ منافع خود هر زمان اراده کرده، تعهدات را زیر پا می گذارد.

وی افزود: آمریکا با لغو برجام چهره خبیث خود را باردیگر به تمام دنیا نشان داد به طوری که سخنان و تهدیدات او علیه ایران برای همگان غیرباور بود.

نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی تصریح کرد: باتوجه به سخنان رئیس جمهور، ایران متناسب با اروپا و جدای از آمریکا برجام را ادامه می دهد، اما اگر در حد حرف باقی بماند و سودی برای کشور نداشته باشد به طوری جدی برخورد خواهیم کرد.

قربانی ادامه داد: مجلس آمادگی دارد از هر نوع لایحه ای برای مسائل بین المللی و منافع کشور محکم دفاع کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار