کد خبر: ۳۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان:
اصفهان- عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نوسانات نرخ دلار باعث شد که تنها در سال ۹۶ قیمت بلیت هواپیما ۴ بار در شرکت های هواپیمایی افزایش یابد.

به گزارش آرانیوز، مصطفی فنایی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اگر امسال دولت با همان نرخ چهار هزار و ۲۰۰ تومان، دلار را در اختیار آژانس های هواپیمایی قرار دهد و دلار دولتی به تورهای گردشگری تخصیص دهد، افزایش قیمتی در تورهای گردشگری خارجی نخواهیم داشت اما اگر غیر از این باشد به طور قطع با قیمت فزاینده ای سفرهای خارجی عرضه خواهد شد.

وی بیان داشت: از آنجائیکه سفرهای خارجی فصلی است و از خردادماه به بعد زمان این نوع سفرها شروع شده و تبلیغات آن به زودی از سوی آژانس های هواپیمایی ارائه می شود بنابراین هنوز نمی توان گفت که آیا آمار سفرهای خارجی پایین آمده یا همچون سال های قبل خواهد بود.

عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت بلیت هواپیما بر اساس دلار افزایش می یابد بنابراین سال گذشته چهار بار شاهد افزایش قیمت و هر باری بین ۱۰ تا ۲۰ درصد شاهد رشد قیمت بودیم.

وی گفت: برای تامین سوخت هواپیما یا خرابی قطعات هواپیما و غیره تاکنون دولت محدودیت دلاری یا سهمیه بندی برای میزان دلار نگذاشته است.

فنایی با بیان اینکه به طور قطع به خاطر افزایش قیمت دلار و پایین آمدن ارزش ریال در کشور شاهد ورود گردشگران خارجی به کشور خواهیم بود، اعلام کرد: گردشگری در اصفهان زمانی رشد می یابد که شاهد اتحاد و همدلی بین تمام سازمان های مربوطه به حوزه گردشگری و حتی همدلی بین نهادها باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار