کد خبر: ۳۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
با موافقت سازمان گمرکات کشور
اردبیل – معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل گفت: با موافقت سازمان گمرکات کشور، فعالیت گمرک بیله‌سوار در شمال استان اردبیل به طور رسمی ۲۴ ساعته شد.

به گزارش آرانیوز، بهمن حسین زاده پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای سرمایه گذاری در اردبیل اضافه کرد: پس از سال ها، با فعالیت ۲۴ ساعته گمرک بیله سوار موافقت شد و این گمرک روز پنجشنبه با حضور مسئولان کشوری افتتاح می شود.

وی تحقق این مهم را در توسعه مبادلات و تردد مسافران در مرز مشترک ایران با جمهوری آذربایجان مهم برشمرد و تصریح کرد: ۲۴ساعته شدن فعالیت این گمرک از ضروریات توسعه مبادلات مرزی استان محسوب می شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل با بیان اینکه این موافقت بعد از ۱۳ سال موجب رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد، ادامه داد: افزیش زمان فعالیت گمرک بیله سوار موجب سرمایه گذاری در محدوده شهر بیله سوار می شود که علاوه بر تضمین صادرات محصولات خود حذف هزینه های گزاف حمل و نقل را سبب می شود.

وی با اشاره به تجهیزات و امکانات این پایانه مرزی تاکید کرد که قابلیت ترانزیت روزانه ۵۰۰ دستگاه خودرو و پنج هزار نفر مسافر از این پایانه مرزی وجود دارد که البته نصب دستگاه های ایکس ری خودرویی و ایکس ری کانتینری در این گمرک ضروری است.

حسین زاده در عین حال با اشاره به میزان مبادلات تجاری از این گمرک یادآور شد: طی یک ماهه اول امسال صادرات محصولات و کالاهای ایرانی به لحاظ ارزشی۱۵۰ درصد و به لحاظ وزنی۱۳۷درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار