کد خبر: ۳۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
معاون اقتصادی وزارت امور خارجه:
ایلام-معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: ایجاد بازارچه مرزی چنگوله در شهرستان مهران مورد حمایت قرار می گیرد.

به گزارش آرانیوز، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به همراه معاون استانداری ایلام، فرماندار و جمعی از مسئولان از مرز چنگوله و پایانه مرزی مهران دیدن کردند.

غلامرضا انصاری هدف از این این بازدید را مطالعه فرصت‌ها و امکانات مرز برشمرد و گفت: باید بتوانیم با برنامه ریزی  در رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: ارتباط ما با کشور عراق بیشتر شده و  روز به روز توسعه پیدا کند و از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده کنیم.

انصاری گفت: در دو سال گذشته مرزهای ما تنها مرزهای فعال عراق بوده اند که با تغییرات سیاسی و باز شدن دیگر مرزهای این کشور بازار رقابت برای ما  متفاوت شده است.

معاون دیپلماسی وزارت خارجه همچنین گفت: در دنیای اقتصاد آنچه می‌تواند حرف آخر بزنند منطق اقتصادی است و باید در جهت بالابردن سود از طریق رقابت سالم تر تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: ارتباط گسترده ای با عراق داریم به گونه ای که هفته گذشته نشست‌ بسیار مهم اقتصادی در اربیل با هدف توسعه تجارت ایران و  اقلیم بود که با روشن تر شدن وضع انتخابات در عراق جایگاه مهم اقتصادی در این کشور پیدا کنیم.

انصاری مرز مهران را از مزایای مهم کشور عنوان کرد و گفت: مرز مهران تردد بیش از ۴ میلیون نفر یکی از مرزهای کشور به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: مرز مهران بعد از آن همه ایثار که در دوران جنگ داشتند اکنون محل تردد  ۴ میلیون نفر استکه باید راه های توسعه این شهرستان و استان ایلام با آینده نگری به جلو ببریم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه افزود: طرح ایجاد بازارچه چنگوله که از برنامه های استان است به دست ما برسد از آن جهت توسعه کشور و استان حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: باید با جذب بخش خصوصی در تکمیل زیر ساختها و ایجاد رفاهیات برای زائران هم در زمینه اقتصادی به مردم کمک کرد و هم فرصتی برای بیزنس و تجارت فراهم می شود. 

انصاری گفت: امسال پیش بینی می شود اربعین باشکوهی در پیش داشته باشیم لذا باید تلاش کرد که تردد زائران مانع تعطیلی مرز تجاری نشود و تجار نیز بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار