کد خبر: ۳۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
شاگرد مرحوم آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی:
شاگرد مرحوم آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی با اشاره به جایگاه ویژه این عالم ربانی در قلوب مردم، گفت: مردم این عالم را مراد خود دانسته و همواره چشم به رفتار و منش او داشتند.
به گزارش آرانیوز، آیت‌الله محمدحسن قافی، ظهر امروز در کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی) که در امامزاده جعفر (ع) برگزار شد، گفت: منبری نیست که من بروم و نام مرحوم آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی را نبرم، همانند وجوب نماز و روزه، محبت به این عالم وارسته نیز واجب است، این عالم ربانی با حضور در بین مردم عارفانه‌ترین مفاهیم و عالمانه‌ترین بیان‌ها را به زبانی ساده در بین مردم بیان و به آن عمل می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه ویژه حاج شیخ در قلوب جامعه، گفت: مردم این عالم را مراد خود دانسته و همواره چشم به رفتار و منش او داشتند.

شاگرد مرحوم آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی افزود: البته این جایگاه ویژه در بین علما نیز مطرح بوده و بسیاری از علمای برجسته راه‌های طولانی را در راستای حضور در منبر این عالم وارسته طی می‌کردند و اگر از آن منبر جا می‌ماندند آن را خسارتی بزرگ می‌دانستند.

قافی اذعان کرد: فرمایشات و اقدامات مرحوم آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی بسیار دلسوزانه و تنها درراه خدمت به خلف و دین خداوند بود، در برخی مواقع حاج شیخ باوجود درد پای شدید در بین مردم حاضر و در مراسم‌هایی نظیر عید فطر شرکت می‌کرد.

شاگرد آیت‌الله حاج غلامرضا یزدی اذعان کرد: به یاد دارم زمانی برای حضور در نماز دیر رسیدم و وقتی با حاج شیخ روبه‌رو شدم که جمعیتی بزرگ پشت سر ایشان ایستاده بود، بااین‌وجود ایشان به من سلام کردند و من بسیار خجالت‌زده شدم، تجلی همان تواضع والا و نگاه ایشان به وجه الله بود.

وی گفت: مرحوم حاج شیخ علاقه شدیدی به سادات داشتند و می‌فرمود: «به‌جای بوسیدن ضریح سادات، دست سادات را ببوسید و به فرزندان آن‌ها خدمت کنید، سادات از نسل نبی اکرم (ص) هستند و خدمت به ایشان، خدمت به نبی اکرم و اهل‌بیت (ع) است».

شاگرد مرحوم آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی با اشاره به سخنان مرحوم حاج شیخ مردم به مردم در انتخاب راه درست در زندگی، گفت: ببینید به کجا می‌روید، شمارا به‌جایی نمی‌برند مگر جایی که خود به آن راغب بوده و در آن مسیر حرکت کرده‌اید.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار