کد خبر: ۳۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
امام جمعه شهرستان ملایر:
امام جمعه ملایر با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد ایران را سر میز مذاکره مکمل برجام قرار دهد یعنی مهار قدرت موشکی کشور؛ اما ترامپ این آرزو را به گور خواهد برد، گفت: گفته بودید اگر آمریکایی‌ها از برجام خارج شوند ما هم از معاهده NPT خارج می‌شویم، بسم‌الله شما هم خارج شوید.
به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری ظهر امروز در تجمع مردم انقلابی همدان در محکومیت مواضع خصمانه آمریکا و حمایت از مطالبات رهبری یاد و خاطره امام را گرامی داشت و با بیان اینکه امام راحل انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کرد و ملت ایران از صلابت و قدرت بهره‌مند شدند، اظهار کرد: امت در پرتو نظام اسلامی استقلال دارند و در برابر غرب و شرق مستبد ایستادگی کردند و شعار «نه شرقی، نه غربی» سر دادند.

وی با بیان اینکه در روز‌های آغازین انقلاب اسلامی امام(ره) فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، گفت: در این جمله آمریکایی‌ها هم با امام هم عقیده بودند چراکه تاکنون نتوانستند هیچ غلطی بکنند.

امام جمعه شهرستان ملایر با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران ترجمان آیات نورانی قرآن است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی آیات سیاسی قرآن را برای ما ترجمه و تفسیر کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی حقیقت یهود، نصارا و مشرکان را برای ما عیان کرد، افزود: در پرتو نظام اسلامی شدت عداوت یهودیان و مشرکان نسبت به اسلام، پیامبر(ص) و انقلاب به وجود آمده از اسلام ناب محمدی را دیدیم و این حق بزرگی است که امام(ره) بر گردن ما دارد.

حجت‌الاسلام برقراری با بیان اینکه در دوران طاغوت ایران حیاط خلوت و جزیره امن آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، ادامه داد: امام راحل با نظام اسلامی، دشمنان قسم‌خورده این نظام را به ما معرفی کردند.

وی ادامه داد: دشمنان از ما سواری می‌خواهند تا رعیتی بیش نباشیم اما این نظام اسلامی کشور را از رعیت بودن به عظمت و عزت رسانده است.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه ما راه عزت را در خط سرخ انقلاب خمینی یافته‌ایم و در رکاب خلف صالح ایشان، این خط سرخ را تا انقلاب سبز مهدویت با همدلی، عزت و وحدت ادامه خواهیم داد، یادآور شد: تجربه 40 ساله انقلاب نشان داده هرکجا ایستادگی کردیم حق خود را گرفتیم و دشمن را وادار به عقب‌نشینی کردیم.

وی با بیان اینکه برخلاف تفکر پوسیده برخی که گفتند نباید با دم شیر بازی کرد و یا دشمن را جَری کرد، این تفکر را قرآن قبول ندارد، افزود: در برابر سران کفر باید قاطعانه ایستادگی کرد.

برقراری با بیان اینکه اگر کسی در عالم سیاست با یهود و نصاری درآمیزد، با آنها بنشیند و برخیزد و لبخند بزند ظالم است، تصریح کرد: امروز حضور انقلابی مردم به معنی لبیک به ندای قرآن است.

وی با اشاره به اینکه دشمن به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست، ادامه داد: امروز از شکستن عهد و پیمان آمریکا نه ناراحتیم نه خوشحال؛ بلکه می‌خواهیم به دنیا اعلام کنیم به آمریکا اعتماد نکنید که هر کس اعتماد کند باخته است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه ما تربیت‌یافته مکتب اسلام ناب هستیم و هرکس راه روشن را طی کند به آب حیات و سرمنزل مقصود می‌رسد، بیان کرد: مسئله برجام که آمریکا، کاخ سفید و مجلس سنا از آن خارج شدند دور از انتظار نبود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده بودند که من به این مذاکرات خوشبین نیستم، به آمریکایی‌ها اعتماد نکنید، افزود: خر آمریکایی‌ها از پل بگذرد برمی‌گردند و به ریش رنگین شما می‌خندند.

*اینها با آمریکا بستند اما آمریکایی‌ها باز کردند

برقراری با بیان اینکه برخی گفتند به جای برقراری ارتباط با رعیت یعنی اروپا ما با ارباب مذاکره می‌کنیم، تصریح کرد: اینها با آمریکا بستند اما آمریکایی‌ها باز کردند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها زمانی باز کردند که ده‌ها امتیاز نقد از این کشور گرفتند و به هیچ یک از معاهدات خود عمل نکردند، افزود: آمریکایی‌ها بعد از اینکه تحریم جدید در قالب افراد و شرکت‌ها برای کشور ایجاد کردند، شیره برجام را تا آخر مکیدند و در آخر هم تفاله برجام را دور ریختند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه آمریکایی‌ها فناوری هسته‌ای کشور را به مرز تعطیلی بردند و بعد از برجام خارج شدند، ادامه داد: مقام معظم رهبری در گذشته هشدار داده بودند که به آمریکایی‌ها اعتماد نکنید و امروز هم می‌فرمایند اروپاییان قابل اعتماد نیستند.

وی با بیان اینکه اروپاییان هم به تعهدات خود عمل نکردند و زمانی که به تعهدات خود عمل نکنند فرق آنها با آمریکایی‌ها چیست؟ افزود: شما چگونه می‌گویید با اروپاییان می‌بندیم در حالی که رئیس جمهور فرانسه به رئیس جمهور ایران تماس گرفت و گفت شما همچنان به برجام پایبند باشید؟!

برقراری با بیان اینکه شرکت هواپیمایی فرانسه که با آنها قرارداد بسته بودیم فوری پیام داده که دیگر به ایران هواپیما نمی‌دهد، افزود: همانگونه که بستن با آمریکا حماقت بود امروز بستن با اروپا اوج حماقت است.

وی با اشاره به اینکه ما نگران تبعات خروج آمریکا از برجام نیستیم، تاکید کرد: نظام اسلامی قدرت منطقه، دارای فناوری هسته‌ای، قدرت موشکی، راهبرد‌های عزتمندانه و ... دارد و آمریکایی‌ها برای مهار این قدرت التماس می‌کردند تا ایران را سر میز مذاکره بنشانند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه آمریکاییان امروز بدانند که قدرت منطقه‌ای، داخلی و فرامنطقه‌ای ایران از 10 یا 12 سال پیش قوی‌تر است، افزود: دنیا بداند که اگر می‌خواهد با اروپا و آمریکا قرارداد ببندند تجربه ایران تجربه تلخی است و آنها نباید این اشتباه را مرتکب شوند.

وی با بیان اینکه بزرگترین عبرت برجام این بود که نباید به کدخدا اعتماد کرد، افزود: بزرگترین دستاورد خرج آمریکا از برجام این بود که دنیا بداند آمریکا غیر قابل اعتماد است.

*ما اهل سرزنش نیستیم تا بگوییم با آب و صابون صورت خود را بشویید!

برقراری با بیان اینکه ما سرزنش نمی‌کنیم و نمی‌گوییم با آب و صابون صورت خود را بشویید و یا دلواپس نمی‌گوییم و به جهنم نمی‌فرستیم، ادامه داد: ما تربیت‌یافته مکتب ولایت هستیم و مانند رهبری می‌گوییم که آقایان زحمت کشیدند و سر میز مذاکره نشستند اما دشمن بدعهدی کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما برای مذاکره طولانی آماده هستیم، افزود: آقایی خرج دارد و ما آماده هزینه کردن برای آقایی بر این دنیا هستیم.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه از مسؤولان می‌خواهیم که فرمایشات رهبری را نصب‌العین قرار دهند، بیان کرد: مقام معظم رهبری سیاستمدار درجه یک کشور، آینده‌نگر، دیده‌بان دین و شخصیتی است که دشمن را به خوبی می‌شناسد و راهکار برون‌رفت از مشکلات را به خوبی ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه برخی می‌خواهند ولایت فقیه را به عنوان دیکتاتور معرفی کنند درحالی که اگر دیکتاتور بود به شما اجازه مذاکره نمی‌داد، تصریح کرد: ولایت فقیه آمده تا جلوی دیکتاتوری را بگیرد.

برقراری با بیان اینکه در مذاکرات با فرمایشات مقام معظم رهبری توجه نشد اکنون درخواست داریم در مذاکره با اروپا به فرمایشات ایشان توجه شود، افزود: این مذاکره مکمل مذاکره برجام نخواهد بود.

وی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد ایران را سر میز مذاکره مکمل برجام قرار دهد یعنی مهار قدرت موشکی کشور؛ اما ترامپ این آرزو را به گور خواهد برد، افزود: گفته بودید اگر آمریکایی‌ها از برجام خارج شوند ما هم از معاهده NPT خارج می‌شویم، بسم‌الله شما هم خارج شوید.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه NPT غیر از بستن دست و پای کشور عایدی نداشته است، افزود: اگر رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات از خارج شدن آمریکا از برجام خوشحال هستند، طولی نخواهد کشید که در یک اقدام انقلابی، خوشحالان با آمریکا پشیمان خواهند شد.

وی یادآور شد: در داخل کشور مسؤولان پیش‌بینی خروج آمریکا از برجام را داشتند از این رو ذخیره‌سازی در دستور کار قرار گرفته بود و اکنون برای بعد از برجام نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار