کد خبر: ۳۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تشکیل ستاد بحران آب در شهرستان جویبار تاکید کرد و گفت: مدیریت مناسبی در مصرف آب نداریم و در بحث کمبود آب هم ما و هم مردم مقصر هستیم.

به گزارش آرانیوز، عبداله رضیان بعد از ظهر امروز در جلسه آب و خاک و کشاورزی با بیان اینکه در بحث کمبود آب هم ما و هم مردم مقصر هستیم، اظهار کرد: نسبت به میزان نُرم ۳۰درصد بیشتر به مسیر جویبار آب تزریق می‌شود و باز کم‌آبی وجود دارد و راهی جز تشکیل ستاد بحران برای بررسی این مشکل وجود ندارد.

وی افزود: تنها شهری که در حوزه انتخابیه ما مشکل جدی آب داریم شهرستان جویبار است و تشکیل ستاد بحران آب ضروری است و تک‌تک روستاهای مشکل دار باید رصد شوند.

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  ۱۶ روستای بهنمیر مشکل آب داشتند و از آب لوله استفاده کردند و تا به مسیر روستای چپک رود جویبار برسد دیگر آبی برای استفاده مردم نمی‌ماند و دلیل کار این است که ما مدیریتی در مصرف آب نداریم.

رضیان با بیان اینکه هرساله در جویبار چاه حفر می‌شود و باتوجه به اینکه افزایش جمعیت آنچنانی نداریم نباید کمبود آب داشته باشیم، اظهار کرد: دلیل کم‌آبی این است که در مصرف آب مدیریت وجود ندارد.

وی ادامه داد: اعتبارات شهرستانی در جویبار ۹میلیاردتومان بوده که تا امروز ۲.۵ میلیون تومان آن تخصیص داده شد و اگر به ما دروغ بگویند در این مورد نمی‌توانیم کار کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران با بیان اینکه اگر بودجه و اعتبار وجود ندارد از همان ابتدا بگویند نداریم، اظهار کرد: اگر غیر این است باید تخصیص پیدا کند و نباید به مردم دروغ بگوییم.

رضیان ادامه داد: این درست نیست در قانون بودجه بیاوریم و بعد اعلام شود منابعی که دولت گذاشت با کسری مواجه شده است و اعتبارات باید به صورت کامل تخصیص پیدا کند.

وی تصریح کرد: از روز نخست با مدیرکل آب منطقه‌ای مازندران صحبت کردیم که مسیر پمپاژ آب به جویبار را حل کند و این قول داده شد و اگر این کار انجام نشود با آقای یخکشی دچار چالش می‌شویم.

رضیان در بخش دیگر به شهرداری‌ها اشاره کرد و ادامه داد: مجلس و دولت  تلاش کرده تا به شهرداری‌ها کمک کند و یک سوم درآمد شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده تأمین می‌شود چراکه در سال قبل براساس استقرار صنعت در آن حوزه بود و از سال ۹۶ این بودجه بر اساس سرانه جمعیت است یک سوم بودجه شهرداری‌ها از این محل تأمین می‌شود.

وی در پایان گفت: شهرداری‌ها باید مدیریت هزینه کنند چراکه هزینه‌های جاری از جیب مردم و زیرساخت‌های شهر پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار