کد خبر: ۳۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: والدین باید از حریم خصوصی بچه‌ها مراقبت کنند تا فرزندانشان مسائل و مشکلات خود را با والدین در میان بگذارند.
به گزارش آرانیوز، لیلا آژیر صبح امروز در جمع بانوان فرهنگی سرپرست خانوار و برگزیده علمی و فرهنگی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون نیرو در آموزش و پرورش فعالیت دارند که از این تعداد 500 هزار نفر خانم هستند.

وی با اشاره به کمبود مدیرخانم در نظام آموزشی افزود: از 500 هزار بانوی فعال در آموزش و پرورش تنها 25 نفر را مدیران ارشد خانم تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: کمبود نماینده زن در مجلس و در فراکسیون مجلس از مشکلات حوزه بانوان است و در جلسه‌ای که اخیرا با فراکسیون زنان برگزار شد قرار شد یکی از نمایندگان خانم، معین استان کردستان شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اشاره به اهمیت و جایگاه بانوان فرهنگی در جامعه بیان کرد: آموزش و پرورش مهمترین ارگان جامعه است و بانوان فرهنگی نیز دلسوزانه در این ارگان خدمت می‌کنند.

آژیر همچنین به حذف آزمون ابتدایی و مدارس سمپاد اشاره کرد و بیان داشت: حذف این آزمون از سوی وزیر آموزش و پرورش در راستای اجرایی نمودن سند تحول بنیادین اقدامی ارزشمند و شجاعانه است.

وی بیان کرد: باید دانش‌آموزان را به سمت حرفه‌آموزی سوق داد تا برای غنی سازی آینده خود حرفه‌ای را بیاموزند و مورد استفاده قرار دهند.

وی همچنین بهره‌گیری از دانش کشورهای پیشرفته مانند فنلاند که از لحاظ آموزشی پیشرفته‌ترین کشور است را مورد تاکید قرار داد و گفت: دلیل پیشرفت کشوری مانند فنلاند در نظام آموزشی نرم‌افزاری بودن آموزش است و اقدامات سخت‌افزاری چندان مهم و ضروری نیست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با بیان اینکه والدین در راستای پیشرفت و ترقی فرزندان خود تاثیرگذار هستند، افزود: والدین باید مراقب حریم خصوصی فرزندان خود باشند و به گونه‌ای رفتار کنند که بچه‌ها مسائل و مشکلاتشان را با والدین در میان بگذارند.

در پایان این مراسم از 270 بانوی فرهنگی سرپرست خانوار و برگزیده علمی و آموزشی استان با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار